لزوم رعایت حریم ۶۰ متر دریا در تمامی سواحل و جزایر/امکانات مناسب برای گردشگران در خور آذینی ایجاد شود



به گزارش صبح ساحل ، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت تالاب حرای رود شور، شیرین و میناب، اظهار داشت: تالاب‌های استان هرمزگان یک سرمایه عظیم به لحاظ محیط زیست و یک مکان مهم برای گردشگری محسوب می‌شوند و باید از آنها حفاظت و مراقبت لازم و همچنین بهره‌برداری خردمندانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تالاب خورخوران در شهرستان بندرخمیر نیز اقدامات مناسبی جهت استفاده گردشگران ایجاد شده و در حال اجراست.

استاندار هرمزگان بر لزوم رعایت حریم ۶۰ متر دریا در تمامی سواحل و جزایر این استان تاکید کرد و بیان داشت: طبق قانون باید حریم ۶۰ متر دریا در تمامی سواحل و جزایر استان رعایت شود و سرمایه‌گذاری‌ها باید در مناطق خارج از این حریم صورت گیرد.

همتی بیان داشت: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا در مناطقی که حریم دریا مسدود شده به جز مواردی از جمله بنادر تجاری، گردشگری و نظامی، که دارای ضرورت است، طبق قانون آزادسازی این حریم صورت گیرد.

استاندار هرمزگان در ادامه خواستار احداث جاده دسترسی به خور آذینی در شهرستان سیریک شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خور آذینی یکی از جاذبه‌های گردشگری هرمزگان محسوب می‌شود، باید امکانات مناسب از جمله جاده دسترسی و برق در آن ایجاد شود و این اقدامات باید هرچه سریع‌تر طی سال جاری صورت گیرد.

وی با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری به هرمزگان مبنی بر اختصاص اعتبارات به هشت جزیره این استان، خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبارات به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده و به سرعت روند اجرای طرح‌ها در جزایر از طریق این اعتبارات پیگیری و انجام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها