بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی با توجه به سرمایه‌های اجتماعی



به گزارش صبح ساحل به نقل ازخبرگزاری فارس ، هادی ابراهیمی، صبح امروز در حاشیه افتتاح واحد همیار کارکنان و خانه بهداشت کارگری شرکت معماران تجارت آفتاب جنوب اظهار داشت: هدف از  افتتاح این واحد، عملیاتی کردن برنامه راهبردی پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری و کمک به بررسی مسایل بهره‌وری، شناخت و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و توجه به سلامت روان آنها، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی محیط کار است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد این شرکت در حوزه  اشتغال، مسؤولیت‌های اجتماعی، توجه و حمایت از نیروی انسانی، صیانت از نیروی کار و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، افزود: توجه به سرمایه‌های اجتماعی سبب ارتقاء بهره‌وری نیروی کار و بهبود عملکرد بهتر بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بدون سرمایه اجتماعی طی کردن راه‌های توسعه و تکامل اقتصادی ممکن نیست، اضافه کرد: بنگاه‌هایی موفق هستند که روی سرمایه اجتماعی که کارکنان آن مجموعه هستند، کار کرده باشند. 

ابراهیمی گفت: هرمزگان از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی توانمند برخوردار است و این شرکت با جذب ۹۷ درصد نیروی انسانی بومی نشان داد که توجه ویژه ای به نیروهای ماندگار استان دارد.

وی بر صیانت از نیروی کار و رعایت اصول ایمنی در محیط کار اشاره کرد و افزود: رویکرد بازرسان کار این اداره کل مشاوره در خصوص موارد ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی است.

در ادامه ابن مراسم، مدیر کارخانه شرکت معمار تجارت آفتاب جنوب نیز گفت: این شرکت از سال ۹۳ راه اندازی شده و هم اکنون زمینه ایجاد اشتغال سه هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: این مجموعه از زمان راه اندازی در حال اجرای فازهای توسعه ای است که منجر به ایجاد اشتغال تعدادی زیادی از نیروهای بومی و ماندگار شده به طوری که ۹۷ درصد نیروهای این شرکت، بومی استان هستند.

دوستی بیان داشت: برای توسعه این مجموعه و ایجاد اشتغال ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. 

 مدیر کارخانه شرکت معمار تجارت آفتاب جنوب گفت: ایجاد نشاط و سلامت روان کارکنان، توجه به محیط زیست و رعایت اصول ایمنی همواره مورد توجه این شرکت است و در محور مسؤولیت‌های اجتماعی اقداماتی از جمله توجه به بهداشت و سلامت روان کارکنان مجموعه، ساخت مدرسه و مسجد، آزادی زندانیان و تحت حمایت قرار دادن خانواده‌های کم بضاعت اقداماتی را انجام داده است.

گفتنی است، تاکنون تعداد ۷ واحد همیار کارکنان در استان هرمزگان در شرکت‌های پتروصنعت گامرون و نفت ستاره خلیج فارس، شرکت آب منطقه‌ای و پالایشگاه نفت بندرعباس، هرمز پودر، فولاد هرمزگان و معماران تجارت آفتاب تاسیس شده که بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان این شرکت‌ها تحت پوشش خدمات این واحدها قرار دادند.

طرح همیار کارکنان ( EAP) یک برنامه ویژه محیط‌های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل بهره‌وری سازمانی، شناخت و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و سایر مسائل شخصی موثر بر عملکرد شغلی آنان طراحی شده است.

مدیریت استرس، نگرانی‌های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سو ء مصرف مواد، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله‌گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره وری و فرسودگی شغلی مهم‌ترین خدماتی است که در قالب EAP به کارکنان ارائه می‌شود.

در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، واحد همیار کارکنان و خانه بهداشت کارگری شرکت معماران تجارت آفتاب جنوب با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان راه‌اندازی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها