نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

مسئولان قشم باید اولویت اشتغال را جوانان بومی قرار دهند/در توسعه باید به سهم مردم توجه شود



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مسئولانی  که دل در گرو توسعه جزیره دارند باید اولویت در اشتغال را جوانان قشمی قرار دهند و این مسئله پشتوانه فعالیت‌های توسعه آنها خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی  ظهر امروز در جلسه شورای اداری جزیره قشم اظهار کرد: وحدت و همدلی مردم قشم در استان هرمزگان مثال زدنی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه دارای دو بعد جغرافیایی و فرهنگی است ، افزود: مناطق آزاد بر اساس اهداف تاسیس خود توسعه تجاری، صنعتی و گردشگری را سر لوحه خود قرار می‌دهند و قشم از ظرفیت های سرشاری در این زمینه ها برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: توسعه باید متوازن باشد و از این رو باید توازن در پیشبرد صنعت و اقتصاد باید توأم با رشد فرهنگ جامعه باشد تا از توقف چرخه های حرکت توسعه ای جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  با اشاره به اینکه مردم بویژه بومیان مهم‌ترین نقش را در توسعه برعهده دارند،تصریح کرد: جلب مشارکت مردم از مولفه های شتاب بخشی به روند توسعه است.

وی ادامه داد: در توسعه باید به سهم مردم توجه شود، رشد قیمت زمین در مناطق آزاد، بافت بومی بویژه جوانان را که با مشکلات معیشتی و درآمدی مواجه هستند در تامین سرپناه و تشکیل خانواده با مشکل مواجه می‌کند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: زیرساخت های  ارزشمندی در قشم وجود دارد  و ظرفیت های نقد نشده نظیر نفت و گاز و بنادر باید فعال سازی شود و این امر می‌تواند منجر به ایجاد تحولی بزرگ شود.

عبادی  خاطرنشان کرد: ایجاد بنادر و اسکله در شرایط تحریمی موجود و مباحث پدافند غیر عامل یک ضرورت است و می تواند در شرایط خاص ایجاد مصونیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وحدت و فرهنگ سازی دو نیاز اساسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و دستیابی به هدف گذاری انجام شده مبنی بر ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام است که مهمترین رکن توسعه قشم، گسترش نوع نگاه مردم به این مقوله و نوع نگاه جوانان به آینده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: برای اینکه توسعه قشم با شتاب پیش برود حتما باید صنایع مختلف پیوست فرهنگی مدون و مشخص داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: در توسعه قشم باید به رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی یعنی سرمایه گذاران واقعی توجه ویژه شود، در این بین سرمایه گذاران داخلی باید به صورت ویژه مد نظر باشند.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولانی  که دل در گرو توسعه جزیره دارند باید اولویت در اشتغال را جوانان قشمی قرار دهند و این مسئله پشتوانه فعالیت‌های توسعه آنها خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها