مردم روستای بمبری پارسیان چشم انتظار ساخت دیوار حفاظتی



در پی بازندگی ۲۱۳ میلیمتری اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه فصلی، به تأسیسات زیربنایی روستای بمبری از توابع شهرستان پارسیان خسارات زیادی وارد شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، یونس ارجمند دهیار روستای بمبری  در پارسیان با بیان اینکه ایام بارندگی روزهای سختی برای ساکنان این روستا بود، اظهار داشت: سر ریز شدن سدهای بردول، آب دبه و سیردون باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه فصلی در شمال این روستا شد.

وی افزود: در اثر این حجم بالای روان آب و سیل مسیر ارتباطی روستا با شهر پارسیان به کلی از بین رفت و همچنین باعث تخریب دیوار مدرسه و منازل حاشیه رودخانه شد.

دهیار روستای بمبری گفت: در سال‌های گذشته این رودخانه عظیم دو شاخه داشته که آب به راحتی از این دو مسیر عبور می‌کرده و هیچ‌گونه تهدیدی برای ساکنان این روستا وجود نداشته است، اما به علت برخی دخالت‌های انسانی یک شاخه این رودخانه مسدود شد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان، شاخه شمالی رودخانه مملو از نخاله‌های ساختمانی شد و در تصرف افرادی سودجو قرار گرفت که این امر موجب شد حجم عظیمی از آب از شاخه جنوبی عبور کند و منازل حاشیه روستا تخریب شوند.

ارجمند در ادامه از مسوولان خواست نسبت به بازگشایی شاخه شمالی این روخانه اقدام کنند تا در بارندگی‌های آینده از بروز خسارت جلوگیری شود.

دهیار روستای بمبری افزود: تنها خواسته مردم این روستا ساخت دیوار حفاظتی و پل است و از مسولین می‌خواهیم این مهم را پیگیری کنند.

 روستای بمبری با 105 خانوار و جمعیتی بالغ بر 400 نفر در جنوب شهر پارسیان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها