در سایت دیوار شهرستان قشم رخ داد:

دستگیری فروشنده دورغین در حین فروش



مرد جوان کلاهبردار  در سایت دیوار تیرش به خطا رفت و در حین کلاهبرداری  و فروش لوازم منزل به فردی در شهرستان قشم  به تله قانون افتاد.

به گزارش صبح ساحل، مدتی قبل با دیدن قیمت مناسب یک دستگاه لباسشویی  از طریق سایت دیوار ، با شماره درج شده در سایت تماس گرفتم، و فرد پشت خط تلفن گفتند که باید بیعانه را  با شماره حساب... پرداخت کنید تا لباسشویی برای شما نگه داشته شود، من هم که قبلا  از طریق این سایت لوازمی خریداری کرده بودم،اعتماد داشتم به همه فروشنده ها. مبلغی را با شماره حساب مورد نظر  واریز کردم و پس از آن ،فرد فروشنده   بر هر بهانه ای از دادن لباسشویی به من دریغ می کرد و دیگر جواب تلفن را نداد ...
_چند روز قبل با  دیدن قیمت مناسب یک دستگاه  لپ تاپ در سایت دیوار  ، با شماره مورد نظر فروشنده تماس گرفتم و زن فروشنده  با سخنانش  اعتماد من را جلب کرد  که لپ تاپ اصل است و خودش  در شهرستان حضور دارد و پس از پرداخت وجه مورد نظر  آن را به دستم می رساند، من هم بدون اینکه به این زن شک داشته باشم مبلغ را به حساب ریختم ولی از آن روز به بعد وی جوابگو نبود و لپ تاپ هم به دستم نرسید...
_ برای مهاجرت ، قصد فروش لوازم خانه را داشتم  که فردی به عنوان خریدار   تماس گرفت و پس از پرسیدن اطلاعاتی در خصوص لوازم فروش، شماره و مشخصات کارت بانکی  از من خواست که اقدام به پرداخت اینترنتی مبلغ مورد نظر نماید  من هم که دیدم بدون تخفیف لوازم را خریداری می کند مشخصات کارت بانکی  خود را دادم،5 دقیقه بعد صدای پیامک تلفن به گوشم رسید و فکر کردم مبلغ به حسابم واریز شده است اما در کمال ناباوری متوجه شدم همه پول از حسابم خارج شده است ، بلافاصله به پلیس فتا گزارش دادم...
این نمونه ای از سخنان مالباختگان سایت دیوار است که با اعتماد به طرف مقابل ، فریب خورده بودند.


 کلاهبردار  35 ساله در قشم

از زمانی که همه چیز به سمت آنلاین پیش رفت و خرید و فروش بدون چهره به چهره شدن فروشنده و خریدار انجام شد ، شکایت از سایت های آنلاین مانند دیوار، شیپور و... بالا رفت و صف مالباختگان برای درج شکایت بیشتر. مانند پرونده کلاهبرداری در سایت دیوار در قشم.
ماجرا این پرونده  از این قرار است که مرد  جوانی حدودا 35 ساله فروشنده مبلمان  از 3 ماه قبل از طریق سایت دیوار، اقدام به فروش لوازم منزل نموده بود البته در خود سایت به عنوان فروشنده  ولی وی فرد سودجو و کلاهبردار بودکه با درج آگهی دروغین در طی این مدت بیش از 500 میلیون ریال از این طریق به دست آورده بود اما  با اقدامات اطلاعاتی پلیس فتا، وی در حین کلاهبرداری از فردی در قشم  دستگیر شد.


 کلاهبرداری 500 میلیون ریالی

فرمانده انتظامی هرمزگان در این رابطه گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جزیره  قشم مبنی بر کلاهبرداری فردی با هویت جعلی که اقدام به فروش لوازم منزل در سایت دیوار می کرد ، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قشم قرار گرفت.
سردار غلامرضا جعفری ادامه داد:با بررسی‌های تخصصی و تحقیقات پلیسی، هفته گذشته کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد و پس از بررسی‌ها و مستندات ارائه شده توسط شاکیان پرونده، مأموران در فرصت مناسب که متهم قصد طعمه قرار دادن  فرد دیگری را داشت، او را دستگیر کردند.وی  اضافه کرد: این کلاهبردار بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است که ۱۲ شاکی در این رابطه به پلیس مراجعه  کرده اند و احتمال افزایش شاکیان پرونده وجود دارد.
به گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان از شهروندان خواست تا درصورت کلاهبرداری با این شیوه و شگرد از آنان، در اسرع وقت برای ثبت شکایت به پلیس آگاهی شهرستان قشم مراجعه کنند.گفتنی است : مالباختگان می توانند با تماس با شماره تلفن 21825965 و 21825964 پلیس فتا ، موارد رخ داده را گزارش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها