صادرات میگو استان بوشهر به ۱۱ کشور



بحرانی با اشاره به صادرات بیش از ۱۴ هزار تن میگو استان بوشهر اظهار داشت: میگوی پرورشی منجمد استان بوشهر به کشورهای مختلف دنیا از جمله ویتنام، هنگ کنگ، انگلیس، اسپانیا، عمان، لبنان، مالزی، چین و تایلند قطر و امارات متحده عربی صادر می شود.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی بحرانی» روز سه شنبه (10 دی)، با اشاره به انجام تمامی مزاحل نظارت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای در مجموعه دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن میگوی پرورشی تازه و منجمد در قالب ۷۲۷ فقره گواهی بهداشتی بین‌المللی از استان بوشهر به سایر نقاط دنیا صادر شده است.

مدیر کل کل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: صادرات ۱۲ هزار و ۸۵۹ تن میگوی پرورشی منجمد به کشورهای مختلف دنیا از جمله ویتنام، هنگ کنگ، انگلیس، اسپانیا، عمان، لبنان، مالزی، چین و تایلند و همچنین صادرات هزار و ۷۷۱ تن میگوی تازه به کشورهای قطر و امارات متحده عربی انجام شده است.

بحرانی اضافه کرد: در طی دوره تکثیر و پرورش میگو در مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماری‌های میگو ۵۴۲ مورد آزمایش PCR بر روی میگوهای پرورشی برداشت شده انجام شد.

وی ادامه داد: از هزار و ۳۳۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر ۲۵ هزار و ۳۴۰ مورد آزمایش میکروبی و هزار و ۳۳۰ آزمایش شیمیایی بر روی میگوهای پرورشی فرآوری شده انجام شده است.

بحرانی تاکید کرد: روند فرآوری میگوهای پرورشی در کارگاه‌های فرآوری آبزیان همچنان ادامه دارد و در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تعامل و همکاری قانونی در زمینه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در تسهیل امور صادرات محموله‌ها با صادرکنندگان خواهد داشت.

منبع: شبستان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها