12

مهر

1403


ورزشی

09 اردیبهشت 1392 09:16 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ در حالی که آیت الهی و تاج نایب رئیس اول و سرپرست سازمان لیگ برتر تبانی شهرداری تبریز را محرز دانسته اند غلامرضا بهروان از اعلام رای مربوط به این پرونده در هفته جاری خبر داده است.نکته ظریفی که در این بین وجود دارد این است که مدیر عامل باشگاه شهرداری بندرعباس اذعان کرده پیمان صاحب جمعی با بازیکن تیمش (محمد رضا زعفرانی) تماس گرفته و از علاقمندی فراز برای دیدن او خبر داده و بازیکن هم این موضوع را به اطلاع مدیر عامل رسانده و در نهایت هم به میدان رفته و خوب بازی کرده است! این یعنی این که در بازی دو تیم که در هفته بیست و یکم و در تبریز برگزار شده و شهرداری یک بر صفر پیروز شده است ساخت و پاختی صورت نگرفته اما نفس تماس اگر واقعی باشد غیر حرفه ای است و مستوجب برخورد. امیدواریم اعلام رای تبانی همانند اعلام قیمت روز خودروها نشود که هزار و یک فرمول برای آن ساخته اند اما تا به امروز خروجی نداشته و چهار ارگان نتوانسته به این موضوع سر وسامان دهند.در حالی که پیمان صاحب جمعی تماس با محمد رضا زعفرانی را به منظور تطمیع او رد کرده و حتی فایل صوتی خود را در اختیار رسانه های گروهی قرار داده اتابک نمازی مدافع شهرداری یاسوج تبانی با تیم شهرداری تبریز را به ضرس قاطع  تکذیب کرده است. البته این کاملا به واقعیت نزدیک است چرا که در این بازی تیم شهرداری یاسوج با نتیجه 3 بر یک پیروز شده است و اتابک نمازی زننده یکی از گل های تیمش بوده است.با این حال خواندن حرف های نمازی خالی از لطف نیست.«من نه با فراز کمالوند سلام علیک دارم و نه با دیگری اعضای کادر فنی تیم شهرداری تبریز. برای خود من هم عجیب بود که طاهری آن حرف ها را در برنامه 90 زد و نمی دانم او بیست میلیون تومان را از کجا آورده است. نه فراز به من زنگ زده و نه دیگر دوستانش. در این بازی من یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشتم و حتی گل هم به ثمر رساندم، پس چگونه می توانم تبانی کرده باشم؟ در این فصل من به اندازه فوروارد تیم برای شهرداری یاسوج گل زنی کرده ام و به اندازه هافبک پاس گل داده ام. امیدوارم کسانی که تهمت می زنند به فکر آخرت خود هم باشند. حاضرم پرینت تلفنم را به هر نهادی که بگویند بدهم تا به همه ثابت شود که این اتفاقات ساخته ذهن و تخیل بعضی از افراد است که به دنبال اهداف خاصی هستند. از هیچ کس هم نمی ترسم و روی حرف هایم می ایستم.»  پرویز مظلومی سرمربی تیم آلومینیوم المهدی در باره فسادردفوتبال می گوید: فساد در فوتبال را باید به شیوه چینی درمان کرد. این که چند نفر از فاسدین اعدام شوند تا درس عبرتی شود برای سایرین.پرویز مظلومی درباره شرایط تیمش سخن گفت. او امید بسیاری دارد که تیمش را در لیگ برتر نگه دارد اما می ترسد. از اتفاقاتی می ترسد که این روزها دوباره رواج پیدا کرده و می تواند آن ها را از رسیدن به لیگ برتر باز دارد . او در این باره می گوید: «راستش از اتفاقات غیر فوتبالی می ترسم. من دیگر از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسم. شرایط سختی داریم. فقط کافی است که دوباره تمرکز بازیکنان تیمم را به هم بریزند. من قبلا از این اتفاقات غیر فوتبالی ضربه خوردم. یک بار در پلی آف ، یک بار در مس کرمان و واقعا چشمم ترسیده.» او البته راهکار ویژه ای دارد.

در روزهایی که دوباره بحث مبارزه با ناپاکی ها در فوتبال داغ شده است ، مظلومی می گوید:« خسته نشدند بس که شعار می دهند؟ این اتفاقات این قدر رو و واضح است که آدم شاخ در می آورد.

واقعا می خواهند سالم سازی کنند ، بیایند 4 تا موبایل را چک کنند ، ببینند با این کارهای شان چطور ریشه فوتبال این مملکت را سوزانده اند. کار سختی که نیست بگیرند 4 نفر از آن دانه درشت های فساد در فوتبال را اعدام کنند تا حساب کار دست بقیه بیاید. بابا این همه پول بیت المال ، عشق مردم و آرزوهای یک جامعه می سوزد و دود می شود. چرا نبیاد ریشه این ناپاکی ها را بزنیم. این کارها مگر فرقی هم با اختلاس یا دزدی دارد. بهترین راه استفاده از همان مدل چینی است.

بدون هیچ جانبداری و قضاوتی در خصوص این پرونده انتظار از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این است که بی سر و صدا و قضاوت عجولانه و اظهارات زودهنگام ماجرا را بررسی کرده و اگر واقعا عمل خیر اخلاقی از سوی شهرداری تبریز یا اعضای کادر فنی این تیم صورت گرفته شدیدترین برخورد را با آن ها انجام دهند و اگر ماجرا غیر از این است که همین برخورد باید با کسانی انجام شود که تهمت زده اند و آبرو برده اند و فضای فوتبال را متشنج کرده اند.وقوع تبانی در فوتبال ایران دور از ذهن نیست چون آدم های بد همه جا هستند حتی در فوتبال اما نکته آزار دهنده این است کسانی مدعی فوتبال پاکند و علیه تبانی شعار می دهند که حرف و حدیث های بی شماری در مورد آن ها وجود دارد و چه خوب است فدراسیون فوتبال در این پرونده به همه حدس و گمان ها رسیدگی کند و فقط نچسبد به شهرداری تبریز.از بهمن فروتن سرمربی تیم سقوط کننده مس رفسنجان هم ممنونیم  با کار پلیسی که انجام داده متوجه شده تعداد بازیکنان مایل به تبانی در لیگ یک 140 بازیکن است. ای کاش او این تلاش را خرج مس رفسنجان می کرد و مانع از سقوط این تیم به لیگ دو می شد.

دیدگاه ها (0)
img