جلوگیری از قطع انگشتان دست کودک قشمی با اقدامی هوشمندانه



رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان قشم گفت: با اقدامی هوشمندانه از قطع حتمی انگشتان دست کودک ۵ ساله جلوگیری شد.

دکتر احسان دبیری با بیان اینکه سهل انگاری والدین به اصول ایمنی و استفاده از چرخ گوشت‌ حادثه آفرین شد، اظهار کرد: خانواده ای اهل کشور افغانستان ساکن روستای درگهان این شهرستان همراه با کودک خردسال خود به بیمارستان مراجعه کردند که از مچ دست به پایین کودک در چرخ گوشت گیر کرده و باعث آسیب‌دیدگی دست دختر بچه شده بود.

وی افزود: بنده به عنوان متخصص طب اورژانس بیمارستان مشغول به کار بودم که سریعاً با آتش نشانی تماس گرفته و موفق شدیم در عملیاتی، دست کودک را از چرخ گوشت جدا کنیم.

دبیری تصریح کرد: با توجه به شدت آسیب دیدگی انگشتان دست و گیر کردن آن در میان چرخ دنده‌های فلزی چرخ گوشت و هماهنگی با نجات گران آتش‌نشانی، تحت نظارت اینجانب، در عملیاتی حساس که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، بدنه چرخ گوشت را به دقت برش داده و دست این کودک را از میان چرخ دنده‌های این وسیله خارج کردیم.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان قشم بی احتیاطی والدین را علت بروز این حادثه دانست و عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم انگشتان دست این دختر بچه که دچار آسیب دیدگی شدید شده بود را از خطر قطع حتمی نجات دهیم و برای انجام عمل جراحی نقاط آسیب دیده در بیمارستان بستری شد.

منبع ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها