احمد مرادی: با شفاف‌سازی هزینه های انتخابات موافقم


نویسنده: سمیره حنائی

«احمد مرادی»، نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب و مطبوعات هرمزگان، از غرفه صبح‌ساحل بازدید کرد.
 
نماینده مردم بندرعباس در شورای اسلامی با بیان اینکه با اخذ مالیات از سفرهای خارجی مخالف‌است، گفت: دولت باید با تسهیل روش‌های توسعه اقتصاد، به برون‌رفت از تحریم‌ها کمک‌کند. زمانی‌که مردم مولد اقتصادی شوند به پرداخت مالیات رغبت پیدا‌می کنند. به‌همین دلیل گرفتن مالیات از بخش گردشگری، که می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کند، کار درستی نیست. مالیات‌گرفتن از سفرهای خارجی در لایحه دولت مطرح‌شد. در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد که متاسفانه رای آورد. من تاکید‌کردم که شورای نگهبان همکاری کنند تا این لایحه عملی‌نشود. لطفا این مالیات به استانهای مرزی مانند هرمزگان و خوزستان ضرر می‌رساند. 16 استان دیگر نیز که با کشورهای همسایه مراوده‌ی مرزی دارند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
مرادی درمورد کنترل خروج سرمایه از طریق وضع مالیات بر سفرهای خارجی گفت: اخذ مالیات نمی‌تواند مانع انجام سفر شود. کسی که می‌خواهد در کشوری سرمایه‌گذاری کند یا تحولی را در زندگی شخصی‌اش ایجاد‌کند، در هر شرایطی مسافرت‌می‌کند. معمولا مالیات‌ بر درآمد وضع می‌شود؛ مالیات بر سفرهای خارجی معمول نیست. در سفرهای خارجی، مسافران عوارض خروج از کشور را پرداخت می‌کنند. اخذ مالیات علاوه‌بر عوارض خروج از کشور در سفرهای خارجی توجیهی ندارد.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مورد وضعیت نابسامان راه‌ها و پل‌های مناطق سیل‌زده استان هرمزگان گفت: اعضا مجمع نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در تلاشند که زیرساخت‌های راه‌ها را اصلاح‌کنیم و بهبود‌بخشیم. متاسفانه مشکل و وضعیت نابسامان راه‌ها از گذشته وجود داشته‌است. زیرساخت‌ها هنوز به حد تعادل نرسیده‌است. به‌همین‌خاطر با هر بارندگی به مردم آسیب جدی وارد‌می‌شود. 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در مورد شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی گفت: من از امضا‌کنندگان طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات بوده‌ام. قانون شفافیت‌سازی هزینه‌های انتخاباتی باید اصلاح‌شود. اصلاح این قانون در طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی رای‌آورد. شورای‌نگهبان نیز ظاهرا این موضوع را تائید کرده‌است. همه هزینه‌هایی که یک کاندیدای انتخابات می‌کند، باید مشخص‌شود و به اطلاع مردم برسد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها