رییس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان:

برنامه‌ای برای قرنطینه استان هرمزگان نداریم/ نماز عید فطر در مصلی برگزار نخواهدشد



رییس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان روز سه‌شنبه در نشست ویدیو کنفرانس به سوالات خبرنگاران در خصوص ویروس کرونا پاسخ داد.

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان با بیان این‌که برنامه‌ای برای قرنطینه استان هرمزگان نداریم، گفت: ممکن است بعضی اماکن مثل بازار ماهی‌فروشان که به منبعی برای ویروس کرونا تبدیل شده‌بود، را تعطیل کنیم اما بحث قرنطینه در سطح استان مطرح نیست.

فرشیدی در خصوص بازگشایی بازار ماهی‌فروشان اضافه کرد: از تمام کسانی که در این مجموعه مشکوک به بیماری بودند آزمایش گرفته‌ایم اما با این وجود احتمال انتقال بیماری در این بازار هم‌چنان وجود دارد.

وی افزود:  به دلیل طبخ کامل ماهی، نگرانی در خصوص انتقال بیماری از طریق ماهی وجود ندارد.

فرشیدی علت ضدعفونی نکردن مستمر سطح شهربندرعباس را یافته‌های جدید WHO  دانست و افزود: به گفته سازمان بهداشت جهانی، تاثیر ضدعفونی معابر و پیاده‌روها رد شده‌است.    

این مقام مسئول در خصوص برگزاری نماز عید فطر در استان هرمزگان گفت: نماز عید فطر قطعا در مصلی برگزار نخواهدشد و بهتر است که در منزل یا در مساجد محلی با رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی برگزار شود.

وی با بیان این‌‎‌که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی از کادر درمان استان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مشکل عمده ما در حال حاضر، کمبود پزشک و پرستار در بیمارستان‌هاست.

فرشیدی در ادامه گفت: به ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا پیشنهاد دادیم که دولت سوبسید خاصی برای تهیه ماسک در اختیار مردم قرار دهد تا راحت‌تر بتوانند آن را خریداری کنند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس استان هرمزگان و سیرصعودی تعداد مبتلایا نبه این ویروس اظهار کرد: برای تمام دانش‌اموزانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند یا در خانه فردی با بیماری زمینه‌ای دارند، فکر دیگری می‌کنیم تا نیازی به حضور در مدرسه نداشته‌باشند.

فرشیدی شمار اتباع بیگانه در استان را بیش از 6 هزار نفر برشمرد و گفت: در میان این اتباع بیگانه که از کشورهای هند، پاکستان و افغانستان هستند تاکنون 20 نفر آلوده شده‌اند و مرگ‌ومیری بر اثر این ویروس در بین آن‌ها مشاهده نشده‌است.

این مقام مسئول تعداد مبتلایان در استان را بیش از این مقدار دانست و افزود: افراد زیادی در جامعه وجود دارند که هیچکدام از علائم بیماری را ندارند و قابل شناسایی نیستند.

وی افزود: راهکار ما افزایش تست کرونا و راه‌اندازی آزمایشگاه دوم در بندرعباس است تا با افزایش تعداد تست‌ها، شناسایی افراد  بدون علامت راحت‌تر شود.

فرشیدی از قرنطینه خانگی 1370 فرد مشکوک در استان خبر داد و عنوان کرد: بعضی از این افراد قرنطینه را رعایت نمی‌کنند که طبق قانون با این افراد برخورد خواهدشد.

وی با بیان این‌که باید منتظر پیک دوم با شدت بیشتری باشیم، تصریح کرد: اگر واکسن کرونا سریع‌تر تایید و توزیع نشود باید منتظر پیک خطرناک‌تری باشیم که در این صورت افراد کهنسال و افراد با بیماری زمینه‌ای در معرض خطر بالایی هستند.

فرشیدی در پایان اضافه کرد: استفاده از ماسک در معاشرت‌های روزمره و شست‌وشو و ضدغفونی منظم دست‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری موثر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها