دادستان بندرعباس دستور داد:

كميته ساماندهي كاميون‌هاي حمل و نقل شهري سریعاً تشكيل شود



دادستان عمومي و انقلاب بندرعباس بر لزوم تشكيل كميته ساماندهي كاميونهاي حمل شهري تاكيد كرد و گفت: به منظور پيگيري و نظارت بر اجراي قوانين و همچنين انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صيانت از حقوق عمومي، كميته ساماندهي كاميون‌هاي حمل و نقل شهري در حداقل زمان ممكن با عضويت دستگاه‌هاي متولي تشكيل شود.

به گزارش صبح ساحل، "مجتبي قهرماني" دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بندرعباس در جلسه ساماندهي وضعيت كاميون‌هاي حمل شهری بر لزوم تشكيل كميته ساماندهي كاميونهاي حمل شهري و برگزاري جلسات مستمر اين كميته تاكيد كرد و گفت: همه دستگاه‌ها ملزم به آماده سازي زير ساخت هاي لازم سخت افزاري و نـرم افزاري مطابق با سامانه کنترل تـردد بندر شهيد رجايي  ACCESS CONTROL  مي باشند .

قهرماني به دستور العمل نظارت و پيگیري حقوق عامه اشاره كرد و افزود: به منظور پيگيري و نظارت بر اجراي قوانين و همچنين انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صيانت از حقوق عمومي، كميته ساماندهي كاميون‌هاي حمل و نقل شهري در حداقل زمان ممكن با عضويت دستگاه‌هاي متولي تشكيل شود.

اين مقام قضايي گفت: پس از تشكيل كميته ،كليه امور نظارت بر حسن اجراي قوانين همچنين احصاء نقطه نظرات و ديدگاهاي در فرآيند اجراي مصوبات مورد ارزيابي اعضاي كميته ساماندهي قرار خواهد گرفت .

دادستان عمومي و  انقلاب بندرعباس با بيان اينكه كليه كاميون هاي كه قصد عزيمت به بندر شهيد رجايي را دارند باید داراي مجوز بارگيري يا بارنامه باشند اظهار کرد: اطلاعات كاميون ها از طريق ارگان هاي ذيربط و به شكل برخط به بندر شهيد رجايي ارسال شود.

قهرماني گفت بديهي است از ورود كاميون هاي كه اطلاعات آن در سامانه ACCESS CONTROL  ثبت نشده باشد ممانعت بعمل خواهد آمد.

وي افزود : براساس اطلاع رساني كه پيشتر صورت گرفته با هرگونه تخلف نظير عدم ثبت نام در سامانه، بارگيري غير مجاز وخارج از نوبت كه حقوق عامه رانندگان را تضييع كند برخورد قانوني صورت خواهد گرفت .

بندر شهید رجایی در مسیر توزیع عادلانه بار

مدير كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان نيز در اين جلسه ضمن تشریح طرح  ACCESS CONTROL  در بندر شهید رجایی، هدف از این اقدام مهم را هوشمندسازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی به منظور ساماندهی ورود کامیون و تریلرها برای تخلیه و بارگیری کالا و توزيع عالانه بار عنوان کرد.

وي اجازه ورود کامیون به بندر را منوط به دریافت اطلاعات بارنامه و مجوز بارگیری و ثبت آن در سامانه برشمرد.

مدير كل بنادر ودريا نوردي استان هرمزگان کامیون های حمل شهری (کامیون هایی که کالا را از بندر به انبارهای حومه شهر حمل می نمایند، کامیون حمل شهری گفته می شود) را تابع شیوه نامه مذکور دانست و گفت: کامیون‌های شهری نیز ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های مورد اشاره بوده و باید از طریق شهرداري بندرعباس فرایند نوبت دهی و ارائه اطلاعات بر خط به سامانه کنترل تردد بندر ACCESS CONTROL را دنبال کنند.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری را عاملي مهم درجهت جلوگيري از تخلفات احتمالي و متضررشدن قشر زحمتكش رانندگان و جلوگيري از بارگيري غير مجاز و خارج از نوبت دانست .

وي تاكيد كرد: بمنظور ایجاد این ارتباط سیستمی و اجراي دقيق اهداف؛ تشكيل كميته ساماندهي كاميون‌هاي حمل شهري و برگزاري مستمر جلسات امري ضروري است  .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها