سوسیس و کالباس ارزان، جایگزین گوشت و مرغ در سفره مردم شده‌است



سیامک شادافزا با بیان اینکه از زمان بالا رفتن شدید قیمت گوشت و مرغ میزان مصرف آنها  حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مردم سوسیس و کالباس ارزان را جایگزین گوشت و مرغ کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، سیامک شادافزا، تولید کننده مواد اولیه سوسیس و کالباس: سال‌های سال کالباس و سوسیس در زنجیره غذایی ایرانی‌ها به عنوان وعده‌ای تفننی مطرح بود یعنی اینکه خانواده در اصطلاح عامیانه هر وقت هوس می‌کردند یک یا دو کیلو از این فرآورده‌ها خریداری و مصرف می‌کردند. ولی از زمان بالا رفتن شدید قیمت گوشت و مرغ میزان مصرف آنها  حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: جالب اینجاست سوسیس و کالباسی که به فروش می‌رود اغلب این طور نیست که با کیفیت بالا و مثلاً کیلویی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد، بلکه مردم به طرف فرآورده‌های ارزانی رفته‌اند که اغلب کیلویی کمتر از ۳۰- ۳۵ هزار تومان قیمت دارند و این به خودی خود نشانگر وضعیت نابسامان اقتصادی مردم در خرید مایحتاج روزانه خود است.

چندی پیش عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مورد اختصاص ارز باید با احتیاط عمل کنیم،‌ گفته‌بود: گوشت قرمز را که الحمدلله مردم نمی‌توانند بخورند ما حداقل مرغ را از دست آنها نباید بگیریم.

کارشناسان معتقدند علت اصلی گرانی گوشت مرغ و کمبود آن نبود نهاده‌های دامی ازجمله کنجاله سویا و ذرت است که اکثراً وارداتی هستند و به دلیل تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، وارد کردن آنها به کشور دشوار شده است.

به نوشته ایلنا، احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در خصوص گرانی‌ گوشت، مرغ، میوه و عدم توان اقتصادی مردم برای تهیه آن‌ها گفته‌بود: اگر غذا و مواد اولیه لازم برای بدن تامین نشود، قطعا فرد مبتلا به سوء تغذیه می‌شود به خصوص برای کودکان می‌تواند اثر منفی بیشتری داشته باشد و در بزرگسالان نیز به نوعی دیگر اثر بگذارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها