برق رساني به 150 روستا در نيمه نخست امسال



آيين افتتاح برق رساني به 150 روستاي فاقد برق كشور، فردا با حضور رييس جمهور و در قالب بيست و سومين هفته پويش هر هفته الف-ب ايران از طريق ويديو كنفرانس در هرمزگان برگزار مي شود.
 
به گزارش صبح ساحل،  فردا (دوشنبه 14 مهر) طي مراسمي با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ، 150 روستاي فاقد برق كشور كه در نيمه نخست امسال در 22 استان برقدار شده است، از طريق ويديو كنفرانس و به صورت همزمان در قالب بيست و سومين هفته پويش هر هفته الف-ب ايران در استان هرمزگان افتتاح مي شود.
برپايه اين گزارش در 6 ماه نخست امسال به ازاي هر روز كاري يك روستا برقدار شد و با احتساب 2929 روستاي برقدار شده در دولت تدبير و اميد ،شمار روستاهاي برقدار شده در اين دولت ،به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسيد كه 60 درصد اين روستاها از طريق انرژيهاي تجديد پذير برقدار شده است.
همچنين در 6 ماه نخست سال جاري بيش از 200 ميليارد تومان جهت بهسازي ، مقاوم سازي و رفع فرسودگي شبكه هاي برق روستايي هزينه شده است.
اين گزارش مي افزايد: 31 درصد شبكه توزيع برق كشور به طول 250 هزار كيلومتر براي تامين برق 21.5 ميليون خانوار روستايي ايجاد شده كه معادل 26 درصد جمعيت كشور است و طول شبكه هاي ايجاد شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي 10 برابر بيشتر از قبل انقلاب است.
گفتني است 57 هزار و 570 روستا تاكنون در كشور برقدار شده و به طور ميانگين پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر روز حدود 4 روستا برق رساني شد و تعداد روستاهاي برقدار از طريق سيستمهاي فتوولتائيك به 335 روستا رسيده است.
روستاها جهت افتتاح فردا:
١. روستاي سربند از توابع حاجي آباد با ١٠ خانوار
٢. روستاي دهانه گيرا از توابع حاجي آباد با ١٠ خانوار
 برقرساني به اين دو روستا از طريق سيستم هاي فتوولتائيك ٢٥٠٠ واتي براي اولين بار در كشور اجرا شده است.
مدت اجراي طرح : ٢ ماه
اعتبار طرح : ١٤ ميليارد ريال
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها