برداشت بادمجان از زمین‌های کشاورزی بندرعباس آغاز شد



مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس از برداشت بیش از ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن بادمجان از زمین‌های کشاورزی شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «منصور شفیعی»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس گفت:برداشت بادمجان از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بندرعباس از اوایل آبان ماه آغاز شده است و تا فروردین ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. شفیعی افزود: پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن بادمجان از زمین‌های کشاورزی شهرستان بندرعباس برداشت شود.

گفتنی است؛ برخی از محققان معتقد هستند، سفید بالک‌ها یا مگس‌های سفید به محصولات سبزی و صیفی هرمزگان خسارت وارد می کنند. «سعید مدرس»، محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان در این خصوص گفت: در بازدید‌های مختلفی که از مناطق زیرکشت بادمجان و هندوانه  استان صورت گرفت مشخص شد که خسارت‌ جبران‌ناپذیری توسط مگس‌های سفید به کشاورزان وارد شده است. مدرس با اشاره به سطح وسیع زیر کشت محصولات سبزی و صیفی در گلخانه‌ها و فضای باز در هرمزگان و طغیان آفات مختلف به‌خصوص مگس‌های سفید ، تاکید کرد: در صورت عدم مبارزه مناسب با این آفت ، خسارت‌های ۱۰۰ درصدی به محصول را در پی خواهد داشت، بنابراین اتخاذ روش مناسب و انتخاب سم موثر در کنترل این آفت ضروری است.

سفید بالک‌ها شیره گیاه را می‌مکند و از خود ماده‌ای چسبنده به نام عسلک به‌جا می‌گذارند که این خود می‌تواند زمینه ابتلای برگ‌های گیاه به بیماری‌های قارچی را فراهم  کند و گیاهان به سرعت ضعیف می‌شوند و احتمالاً دیگر قادر به ادامه فتوسنتز نباشند و در نتیجه برگ‌های گیاه بی‌رمق و پلاسیده و به مرور زرد می‌شوند و از رشد باز می‌مانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها