۲۳ هزار تن میگو از مزارع پرورش میگو در هرمزگان تولید خواهد شد



رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در سال جاری ۲۳ هزارتن میگوی پرورشی در ۲۱ سایت با ۵ هزار و ۵۸۳ هکتار سطح زیرکشت در استان تولید خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همائی در جلسه مشترک با نماینده مردم شرق هرمزگان و مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه 19 مرکز تکثیر میگو با ظرفیت تولید بیش از 3 هزار و 400 میلیون قطعه در حال بهره‌وری است، اظهار داشت: در حال حاضر در حال احداث پانزده مرکز دیگر نیز با ظرفیت بیش از چهار هزار و 300 میلیون قطعه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: همچنین پیگیری‌ها جهت صدور مجوز 29 مرکز با ظرفیت عملیاتی تولید شش هزار و 400 میلیون قطعه ادامه دارد.

باقرزاده با بهره برداری از 8 هزار و هشتصد هکتار از اراضی پرورش میگو، گفت: ده هزار و 761 هکتار در حال احداث و برای 2 هزار و 697 هکتار مجوز صادر شده همچنین استعلام 7 هزار و 973 هکتار در حال پیگیری و 13 هزار واگذار شده و 2 هزار هکتار نیر در حال احداث است.

وی افزود: 19 هزار و 561 هکتار از اراضی پرورش میگو واگذار و برای 10 هزار و 670 هکتار نیز مجوز صادر شده همچنین 13 هزار از اراضی در اختیار شرکت شهرک‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: در سال جاری 23 هزارتن میگوی پرورشی در 21 سایت با 5 هزار و 583 هکتار سطح زیرکشت و 428 مزرعه، 5 هزار و 467 استخر در استان هرمزگان تولید خواهد شد.

باقرزاده افزود: با تاکید بر اولویت واگذاری اراضی به مردم بومی منطقه، گفت: اولویت واگذاری اراضی پرورش میگو با فراخوان جذب سرمایه گذار قطعا مردم بومی منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت آبزی پروری می‌تواند در اشتغال زایی موثر باشد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در این صنعت تامین زیرساخت برق به عنوان اساسی ترین ارکان بسیار حائز اهمیت است به طوری که اگر برق در مزارع پرورش میگوی وجود داشته باشد، تولید 2 برابر می‌شود.

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها