٥٢ کیلومتر فیبر نوری در بخش احمدی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد



٥٢ کیلومتر فیبر نوری برای اتصال ١١سایت روستایی در بخش احمدی با ٦٥درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات هرمزگان با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های مخابراتی در روستاها، گفت: ۹ ماه از آغاز سال تحصیلی گذشته است و ٦درصد دانش آموزان روستایی به زیرساخت‌های اینترنتی جهت آموزش مجازی دسترسی ندارند و عملاً از تحصیل بازمانده‌اند. بهانه تحریم‌ها و کمبود تجهیزات، برای بازماندن از تحصیل و تغییر در سرنوشت فرزندانمان در روستاها به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

مرادی افزود: از شروع پیگیری آنتن دهی تلفن همراه و سرعت اینترنت برای تعدادی از روستاها بیش از دو سال می‌گذرد اما همچنان این مشکلات پابرجاست ، شیوع کرونا و ضرورت استفاده از اینترنت اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است.

احمد مرادی همچنین با اشاره به تعطیلی باشگاه پیام مخابرات گفت: رعایت پروتکل‌ها باعث تعطیلی باشگاه و بیکار شدن کارکنان آن شده است، از مجموعه وزارت ارتباطات انتظار می‌رود مشکلات معیشتی این دسته از افراد را نیز مدنظر قرار دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان نیز در این نشست گفت: پیرو سفر آقای مرادی به بخش احمدی و گلایه ایشان در خصوص آنتن دهی و سرعت اینترنت در این بخش، تاکنون ٥٢کیلومتر فیبر نوری برای اتصال ١١سایت روستایی در بخش احمدی با ٦٥درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است و تا پایان سال قطعاً مشکلات شهر احمدی و روستاهای اطراف را مرتفع خواهیم کرد.

قویدل افزود: ظرف ٤٥ روز مدارس بیش از ١٦٠٠مدرسه روستایی و ٧٠٠ مدرسه شهری را هوشمند سازی کرده‌ایم و دو سال اینترنت رایگان برای این مدارس اختصاص داده‌ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها