فرمانده پلیس‌راه استان خبر داد:

حوزه غرب هرمزگان رکوردار تصادفات جاده ای



صبح ساحل، حوادث _ فرمانده پلیس راه استان گفت:37 درصد تصادفات فوتی  ها و 22 درصد تصادفات جرحی در غرب استان رخ داده است این در حالی است که  در6ماه نخست پارسال بیشترین آمار تصادفات در شرق استان به ثبت رسیده است.

سرهنگ‌ علی مجیدزاده که به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران حضور یافت با اشاره به اینکه آمار تصادفات درمحورهای اصلی شرق استان در 6 ماهه نخست امسال کاهش داشته است افزود:بعدازغرب،شمال استان با34درصد آمارفوتی ها و31درصد تصادفات منجر به جرح را  به خود اختصاص داده است.وی58 درصد تصادفات در این محورها  را به لحاظ نوع وسیله‌نقلیه مقصر، سواری  اکثر پراید و پژو دانست و ادامه داد:در این مدت43 درصد تصادفات مربوط به واژگونی،26 درصد مربوط به موتورسیکلت و برخورد وسیله با وسیله نیز 25 درصدبوده است.

سرهنگ مجیدزاده در خصوص آمار تصادفات در محورهای فرعی استان گفت:در جاده های فرعی،شرق با 41 درصد تصادفات فوتی، 31 درصد متوفیان، 60درصد تصادفات جرحی و 57درصد مجروحان رکوردار تصادفات بوده است.وی شمال با 37 درصد فوتی. غرب با 22درصد فوتی ها به ترتیب بیشترین آمار سوانح جاده ای نامید.

 این مقام مسوول بیشترین آمار سوانح تصادف در محورهای فرعی را مربوط به 47درصد موتورسیکلت و 34درصد واژگونی خواند.سرهنگ مجیدزاده اظهار داشت: بیشترین آمار حوادث در جاده ها به علت سرعت غیرمجاز، عدم بستن کمربند ایمنی و عدم  توجه با تابلوها است.

هزارو 574 مورد  تصادف

فرمانده پلیس راه استان با بیان  هزارو 574 مورد کل تصادفات در 6 ماهه گذشته امسال تصریح کرد:در این مدت 224 نفر براثرتصادفات جاده‌ای جان دادند، هزارو 424 نفر مجروح شدند  که این آمار نسبت به مدت‌ مشابه سال‌قبل ،4 درصد کاهش داشته است. وی بیشترین علت تصادفات را با20درصد سرعت غیرمجاز و 25درصد عدم توجه به جلو دانست وبه صدور جریمه رانندگان متخلف اشاره کرد که379 هزار و155برگ قبض صادر شده است.سرهنگ مجیدزاده گفت: 14هزارو 299مورد صدور قبض جریمه به علت شیشه دودی، 102هزارو 376 موردسرعت غیرمجاز، 83 هزارو و261مورد عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

توقیف 11هزارو 152دستگاه خودرو

وی ازتوقیف 11هزارو 152دستگاه خودرو به علت داشتن تخلفات رانندگی، 745 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از یک میلیون ، 410 دستگاه به علت دو تخلف همزمان،  7هزارو 20 دستگاه موتورسیکلت نداشتن کلاه ایمنی  و فاقد پلاک و..  6 ماه امسال سخن گفت.سرهنگ مجیدزاده به اخذ 32 جلد گواهینامه رانندگی متخلف با نمره منفی 30 ،اخذ140 جلد گواهینامه پایه یک و دو به علت تصادفات فوتی و جرحی و... اشاره داشت.

  تست سلامت رانندگان

فرمانده پلیس راه استان  از تست سلامت رانندگان سخن به میان آورد که در این مورد هزارو510 راننده مورد کنترل قرار گرفتند و ازمیان این افراد، 219 نفر انتخاب شدند که جواب 131تست اعتیاد مثبت بوده است. گواهینامه آنها به مدت 6 ماه توقیف شد.  سرهنگ‌مجیدزاده از تردد 23 میلیون خودروهای سبک و سنگین  در سطح استان در این مدت گفت که با 20تردد شمار محاسبه شده است.وی هدف پلیس راه را کاهش تخلفات و انضباط ترافیکی دانست و عنوان نمود: در این مدت 75 هزارو 878نفر  اعم از دانش آموزان،روستاییان، ناوگان حمل و نقل و...در 2 هزارو 917 جلسه در خصوص راهنمایی و رانندگی  آموزش دیدند.سرهنگ مجیدزاده ازتوزیع 735 عددکلاه ایمنی رایگان دربین  روستاییان خبرداد.

راه اندازی پلیس مدارس

فرمانده پلیس راه  از اجرای طرح بازگشایی مدارس از اول تا 15 مهرومرحله دوم از 15 تا پایان سال تحصیلی خبر دادوگفت: پلیس  این آکادگی را دارد که آموزش و پرورش ازهرمدرسه 8 نفر را به عنوان پلیس مدسه  معرفی کند، پلیس مدرسه راه اندازی کند. وی خدمات مضاعف پلیس راه  به شهروندان و برگزاری همایش بزرگ دهیاران از جمله برنامه های  هفته ناجا خواند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها