مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

نیروگاه بندرعباس در حال مازوت‌سوزی است



مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: ۵ ایستگاه در سراسر استان فعال و درحال رصد هوای استان هستند که این برآورد ها از سالم بودن هوای استان خبر می‌دهند.
به گزارش صبح ساحل، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه ۲۹ دی ماه به مناسبت روز هوای پاک در کشور نامگذاری شده است گفت: این روز به دلیل اهمیت آلودگی و آسیب های آن بر زندگی افراد و اهمیت این موضوع نامگذاری شده است و در همین خصوص محیط زیست برنامه هایی را در این هفته برگزار می‌کند.
وی در خصوص آلودگی هوای استان هرمزگان تاکید کرد که اکنون ما ۵ ایستگاه فعال در استان را داریم که گزارش عملکرد ۱۰ ماهه در استان نشان داد که ما حدود ۲۹۰ روز هوای سالم را داشتیم،۱۵ روز شاخص هوای پاک را داشتیم و تنها ۲ روز هوای ناسالم را داشتیم که در شهرستانها رخ داده است.
مسیحی افزود: آلودگی هایی در خصوص ریزگردها راهم داشتیم اما چون بازه زمانی کوتاه مدت بوده اند به صورت میانگین در آلودگی هوا ثبت نمی‌شود.
این مقام مسئول دراین نشست با اشاره به صنایع غرب بندرعباس گفت: غرب بندرعباس دارای بیشترین صنایع است که خصوص پسماند و پس آب اخطارهایی در بحث آلودگی داده شده است و در صورت افزایش این آلودگی ها این اخطارها به صورت قضایی و اخذ جریمه خواهد شد.
وی اضافه کرد: جریان مازوت سوزی در نیروگاه ها سراسر کشور مسئله ساز شده و استان هرمزگان نیز از این مورد مستثنی نیست. در حال حاضر ۱۲ صنعت آلاینده در استان شناسایی شده که عمده تر آنها در بندرعباس است ‌و در بحث مازوت سوزی، آلودگی به صورت تجمعی و افزایش ریزگردها که از صنایع معدنی است. 
او هم چنین گفت: نیروگاه بندرعباس جزو صنایع آلاینده در استان است و این صنایع در حال مازوت سوزی است که سال‌های قبل نیز این موضوع مطرح شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: کاهش دریافت گاز تا ۱/۵ درصنایع باعث افزایش آلودگی هوا شده و اگر ما ۴ واحد فعال در استان داشته باشیم روزانه چیزی حدود ۶ میلیون متر مکعب مازوت در حال سوزانده شدن است.
مسیحی در خصوص بوی بد خورها در بندرعباس گفت: بوی بد فاضلاب نیز جزئی از آلودگی هوا هست و اینکه این انتشار و اینکه تا چه حد می تواند آزاردهنده باشد . در این خصوص فرصت های زیادی به آب و فاضلاب و دست اندر کاران داده شده و محیط زیست به نوعی به صورت قضایی دست به کار شده است.
وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه خورها زیر نظر شهرداری انجام میشود که این مدیریت استاندارد نیست و مردم شاهد آن هستند.ورود این فاضلاب ها به دریا باعث آلودگی خط ساحلی بندرعباس می شود و در حتی باعث از بین رفتن آبزیان که در نزدیکی نوار ساحلی دریا زیستگاه دارند . در این خصوص هر دوره ۳ ماهه از شهرداری خواسته میشود که برای نصب پرچم هایی که نشان دهنده مناطق آلوده در ساحل هستند اقدام کنند اما اقدامی صورت نگرفته است.
مسیحی در پایان گفت: هرمزگان جز استان‌هایی با هوای پاک است برنامه ریزی هایی انجام شده تا آلودگی های موجود را نیز بتوانیم به حداقل برسانیم. تمام شهرهای استان دارای هوای سالم هستند و با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت در استان شاهد آلوده هوا نبوده است و با برنامه ریزی های انجام شده که مسئولین لحاظ می‌کنند در آینده نیز شاهد این اتفاق نخواهیم بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها