شرکت آلومینیوم المهدی به مناسبت سالروز آغاز مدیریت این شرکت توسط گروه مپنا نشستی برگزار کرد

استاندار خواستار مهاجرت نخبگان به هرمزگان شد



در یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ مدیریت شرکت آلومینیوم المهدی به گروه مپنا واگذار شد . به مناسبت سالروز آغاز این مدیریت، شرکت آلومینیوم المهدی نشستی با حضور «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان، «ابوالفضل اکبرپور»، ناظر گمرکات استان و «خلیل قاسمی»،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سایر مسئولان عالی‌رتبه شهرستان بندرعباس برگزار کرد.

 
فعالیتی با بیش از دو هزار پرسنل
«حمید مهتدی»، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی ضمن سپاسگزاری از همکاری کلیه دستگاه‌ها اعم از گمرک گفت: «طراحی دیگ ۴۵۰ کیلو آمپری قدمی بزرگی در راه پیشرفت تکنولوژی صنعت آلومینیوم در کشور خواهد بود». مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان از طرح توسعه 16 پروژه در این شرکت خبرداد و گفت: «توسعه سوله های ذخیره آلومینا ، سیستم اطفای حریق، توسعه خط سوم تولید آلومینیوم، ترمیم فونداسیون تجهیزات و کانال‌های واحد رکتیفایر، تولید ورق شرکت آلومینیوم المهدی، تولید بیلت و تولید آلومینا از بوکسیت خارجی از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت است».
وی اضافه کرد: «توسعه فاز سوم خط تولید آلومینیوم المهدی یکی از بزرگترین طرح های این شرکت برشمرد که با بومی سازی تکنولوژی با تکیه برتوان و دانش بومی انجام خواهد پذیرفت. با گذشت این همه سال نباید از دانش‌های کشورهای دیگر بهره گرفت و تنها با یادگیری و الگوبرداری می‌توان قدم‌های موثری برداشت».
مهتدی با بیان اینکه شمس آلومینیوم در بهمن و اسفند سال 1397 هشت هزار و 318 تن تولید شده‌است، اضافه کرد: «توانستیم تولید شمش آلومینیوم از ابتدای سالجاری تا انتهای دی‌ماه به بیش از 133 هزار تن برسانیم و امیدواریم این آمار از 160هزار تن عبور کند. به طور کلی، روزانه بیش از هزار تن آلومینا استفاده می‌شود».
مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی درباره پیشرفت‌های حوزه معاونت انرژی این مجموعه افزود: «با راه‌اندازی سیستم جبران‌ساز راکتیو، توانستیم نقش به‌سزایی در کاهش و تامین برق استان داشته‌باشیم».وی با اشاره به اینکه سه کارخانه «آند خام»، «پخت آند» و «میله‌گذاری» در این مجموعه وجود دارد، اضافه کرد: «تعمیرات این کارخانه‌ها در سراسر دنیا، حدود دوماه طول می‌کشد که منجر به تعطیلی آن‌ها می‌شود. اگر این تعمیرات عقب بیفتد می‌تواند در تولید اثر منفی بگذارد. ما توانستیم اقدامات مطلوبی در حوزه‌ی معاونت آندسازی از جمله، تعمیرات اساسی برج‌های خنک‌کن کوره‌های القایی 5/1 و سه تن کارگاه میله ‌گذاری انجام دهیم». مهتدی با بیان اینکه دو هزار و ۳۶ نفر پرسنل در این مجموعه مشغول کار هستند، گفت: در این مجموعه همچنان در تلاش هستیم پرسنل با تحصیلات بالاتر جایگزین کنیم تا بتوانیم عملکرد مجموعه را ارتقا بخشیم. میانگین سنی نیز اکثریت 35سال در این مجموعه فعالیت دارند».
مهتدی اضافه کرد: «اولین شرکت از گروه مپنا هستیم که موفق به الکترونیکی‌کردن کلیه امور پرسنل انجام می‌شود.  خوشبختانه در حوزه‌ی آموزش توانستیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی المهدی 9 رشته جدید اضافه کنیم. اکنون در دانشگاه علمی و کاربردی ۵۴۷ دانشجو مشغول تحصیل هستند».مهتدی با اشاره به بهبود و افزایش فضای سبز و خدمات رفاهی مجموعه افزود: «رستوران‌ها به‌طور کامل بازسازی شدند. ساماندهی فضای سبز و کانال‌هایی پاکسازی شدند که آب‌ها را در بارندگی هدایت‌ می‌کنند. خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده، در سیل سال گذشته مجموعه مزبور هیچگونه خسارتی ندید. درحالی‌که بیشتر نقاط هرمزگان دچار حادثه  و خسارت شد».
وی درباره پرداخت مطالبات این شرکت گفت: «مبالغ زیادی از بدهی های این شرکت را توانستیم در دو سال گذشته پرداخت نمائیم  و بخشی دیگر را نیز تا پایان سال پرداخت خواهیم کرد». مهتدی درمورد تامین مواد اولیه در این مجموعه گفت: «بیش از 520 هزار تن آلومینا، بیش از 8هزار تن آلومینیوم فلوراید تهیه کرده‌ایم. طی دوهفته‌ی پیش رو، با آمدن دو کشتی، 60هزار نیز مواد اولیه اضافه خواهد شد».

 استاندار خواستار مهاجرت نخبگان به هرمزگان شد


شکوفایی روزانه آلومینیوم المهدی
استاندار هرمزگان در سالروز آغاز مدیریت شرکت آلومینیوم المهدی گفت: «با مشارکت همه‌ دستگاه‌ها مجموعه بزرگ المهدی، کشتی‌سازی بندرعباس و شهید رجایی علی‌رغم تحریم‌ها  و شیوع کرونا، با چالش‌های هفت‌تپه و هپکو مواجه نشدند».
«فریدون همتی» با بیان اینکه از شرایط سخت عبور کردیم و با استقرار گروه مپنا شاهد شکوفایی روز به روز آلومینیوم المهدی هستیم، افزود: «گروه مپنا برای توسعه و شکوفایی این مجموعه هزینه‌ کرد. امروز شاهد شکوفا شدن مجموعه با اتفاقاتی اعم از تعمیر، نوسازی، بهسازی، توسعه و طراحی جدید هستیم. خیزی که برای صنایع پایین دست این صنعت در نظر گرفته شده، کار مهمی است. در استان هرمزگان این اتفاق باید در صنعت آلومینیوم، فولاد و پالایشگاهی که در آینده ساخته می شود، رخ دهد. صنایع پایین دست علاوه بر اینکه اشتغال‌زاست و ارزش افزوده بالاتری دارد؛ از خام‌فروشی نیز جلوگیری می‌کند».
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروی انسانی اضافه کرد: «یکی از خواسته‌های من استفاده و تکیه بر دانش نیروهای بومی است؛ زیرا به نفع همه دستگاه‌ها دولتی و اقتصادی است». استاندار هرمزگان در ادامه گفت: «اگر بخواهیم یک شهر خوب و بندر ویژه بسازیم باید به سراغ بهترین‌ها برویم. در هرمزگان زمانی خوشحال می‌شویم که نخبگان پزشکی، تکنولوژی به هرمزگان مهاجرت کنند و تنها شاهد مهاجرت افرادی نباشیم که برای کار به استان می‌آیند». استاندار همچنین تاکید کرد: «برای رشد این صنعت باید همه همکاری داشته‌باشند».
همتی درباره مصرف بی‌رویه گاز و برق خانگی افزود: «کشور ناچار به استفاده از مازوت است که باعث آلودگی محیطی می‌شود. حالا مجبور به استفاده از مازوتی هستیم که قبلا صادر می‌شد. این موضوع درنهایت باعث کاهش صادرات و افزایش هزینه‌ها در کشور می‌شود».
وی با اشاره به بحران برق موجود اظهار کرد بدلیل کمبود برق در کشور نباید برق مورد نیاز کارخانجات بزرگتر همانند شرکت آلومینیوم المهدی را قطع کرد چرا عواقب پس از آن زیان بیشتری در پی خواهد داشت کاهش تولید در کشور موجب افزایش قیمت ها و همچنین بیکاری کارکنان در صنایع بالا دستی و در پی آن صنایع کوچکتر خواهد شد. به همین جهت می بایست تدابیر مناسبتری در این خصوص گرفته شود.

منتشر شده: 1
هرمزگانی
۴ بهمن ۱۳۹۹
واقعا ما توی استات هرمزگان نخبه نداریم که باید از بیرون از استان بیان
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها