مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

۲۰ پروژه سرمایه گذاری برای سال ۱۴۰۰ هدف گذاری می‌شود



   کامکار -خبرنگار صبح ساحل//
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به چشم انداز منطقه برای سال جاری، اظهار کرد: نگاه سازمان ایمیدرو به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان کاملا تغییر کرده و برای سال ۱۴۰۰، ۲۰ پروژه سرمایه گذاری را هدف گذاری کرده‌ایم.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، سید علی اصغر علامه، گفت: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و اگر به خبرنگاران اهمیت دهیم قطعاً خوب در جامعه اتفاق خواهد افتاد،خبرنگان صادق هم تضمین سلامت کارها و خدمات هستند و هم اینکه اگر مدیری خودش را ملزم به پاسخگویی به آنها کند و عملکرد خود را تشریح نماید شفافیت صورت میگیرد و این شفافیت باعث کسب اعتماد عمومی‌ و تسریع در روند کارهای اداره یا سازمان متبوعش می شود.
وی افزود:انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رسالت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است، سال ۱۴۰۰ باید تکلیف مشخص شود که در راستای کدام قسمت از شعار سال هستیم.مدیر عامل هاب سوم پتروشیمی ایران تصریح کرد: خبرنگاران باید پایبند به اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه ای باشند و منصفانه نقد کنند و قلم بزنند هرجا سوالی داشتند یا مشکلی دیدند از ما توضیح بخواهند و اگر قانع نشدند آنگاه قلم بزنند، از شما تقاضا دارم با معرفی پارسیان پای سرمایه‌گذاران را به این شهرستان باز کنید تا هیچ بیکاری در این شهرستان نداشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط و اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با این هدف ایجاد شد که در اینجا صنایع استقرار پیدا کنند و قرار است این منطقه در حوزه های نفت، گاز، فولاد، آلومینیوم و… فعالیت داشته باشد پس وظیفه ما در این مجموعه ابتدا تولید و سپس صادرات می باشد.
علامه به چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، در سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: نگاه سازمان ایمیدرو به پارسیان کاملا تغییر کرده ما در سال جاری ۲۰ پروژه سرمایه گذاری را هدف گذاری کرده ایم و امیدواریم با همدلی به این مهم دست پیدا کنیم.مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، با تاکید بر اینکه دفتر تهران شرکت تعطیل شده است، عنوان کرد: دفتر تهران تعطیل شده و معاونین و مدیران نیز در سایت مستقر هستند و برخی از آنهایی که نتوانستند از تهران دل بکنند نیز عذر انها را خواسته ایم و از نظر من یکی از دلایل عقب ماندگی منطقه ویژه پارسیان تاکنون همین حاضر نشدن مدیران در محل پروژه بوده است.
سید علی اصغر علامه افز: همه تمرکز ما پارسیان است و قرار نیست که یک مدیرمان در کیش باشد یکی بندرعباس و دیگری در تهران، اکنون در مسیر توسعه هستیم و هرکسی در این روند خللی ایجاد کند با آن برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از هشتاد تا نود درصد نیروهای منطقه ویژه بومی هستند، اظهار داشت: منطقه ویژه پارسیان آن طور که همگان انتظار داشتند خوب پیش نرفته و کارهای عقب افتاده زیادی داریم و باید نیروهای جهادی، دلسوز و خوش ذوق پای‌کار باشند تا بتوانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، در سوالی مبنی بر اینکه چقدر به مقوله فضای سبز و درختکاری اهمیت می دهید، گفت: در بودجه سال ۹۹ کاشت یک درخت هم پیش بینی َنشده بود، اما در بودجه ۱۴۰۰ هم شرکت و هم طرح ۲۰ میلیارد تومان فضای سبز پیش بینی شده که اگر در کنار صنایع، محیط زیست را نتوانیم پیگیری کنیم دچار ضعف خواهیم شد و خود سازمان در این باره سخت گیری ویژه ای دارد.
علامه به مسائل مشارکت منطقه ویژه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: زمانی می توانیم به طور کامل به این حوزه ها ورود کنیم که در مقوله های زیرساخت، تولید و صادرات کار کرده باشیم، همگان کمک کنند تا پیشرفت و رونق منطقه حاصل شود،قطعا وظیفه ماست که فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی داشته باشیم و در صورت رسیدن به بهره برداری اولویت ما خواهد بود.
علامه، به دو تقاضا از رئیس جمهور اشاره و اظهار ‌کرد: تخصیص میعانات گازی و ایجاد کارخانه فناوری در پارسیان خواسته های ما از رئیس جمهور بود و همچنین سعی داریم یک هنرستان ویژه را نیز‌ در شهرستان پارسیان راه اندازی‌ کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها در مسیر رونق منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خللی ایجاد کرده اند یا خیر گفت: قطعا اگر تحریم ها برداشته شود در پیشرفت این منطقه تاثیر گذار خواهد بود ولی در صورت پایدار بودن این تحریم ها، کارکنان و عوامل این منطقه با اراده خود و مصمم در پی رونق‌ منطقه ویژه هستند و کاری به تحریم ها نخواهیم داشت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها