احتمال وقوع سیلاب در شمال هرمزگان



کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز شاهد رگبار‌های بهاری هستیم و در شمال استان هرمزگان احتمال ایجاد سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی ضرابی»،  کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز جمعه در نیمه شرقی کشور شاهد تمرکز بیشتر رگبار‌های بهاری خواهیم بود. تمرکز و شدت این رگبار‌ها در شرق استان خراسان شمالی، مناطقی از خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین شمال استان سیستان و بلوچستان، مناطق جنوبی استان یزد، بخش‌هایی از استان کرمان به ویژه جنوب این استان بارندگی را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور به احتمال سیلاب اشاره کرد و افزود: در شمال استان هرمزگان بارش تگرگ پیش بینی می‌شود و حتی شرایط برای ایجاد سیلاب دور از انتظار نیست.

ضرابی درباره بارش‌های نیمه غربی کشور هم گفت: برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان و شمال استان فارس به صورت پراکنده شاهد بارش هستیم.

وی با اشاره به اینکه فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور بارش‌ها تقویت می‌شود افزود: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوب البرز، زنجان، قزوین و البرز خواهد بود. ضرابی گفت: هر چند در استان‌های ساحلی خزر هم بارندگی‌ها تقویت می‌شود، ولی در نیمه شرقی کشور شدت بیشتر از مناطقی از خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان همینطور بخش‌هایی از استان یزد به ویژه بخش‌های جنوبی این استان و استان کرمان خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها