بزودی آب آشامیدنی بندرعباس به طورکامل از آب شیرینکن ها تامین می شود



استاندار هرمزگان از تامین آب آشامیدنی مردم بندرعباس به طور کامل از آب شیرین کن‌ها تا سه ماه آینده خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی درمراسم تجلیل از دست اندرکاران طرح سرنی افزود: قرارداد خرید تضمینی۵۰ هزارمتر مکعب آب از فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی خلیج فارس منعقد شده است و به زودی وارد مدار می‌شود که وابستگی شهر بندرعباس به منابع آبی میناب به طور کامل قطع می‌شود و آب سد‌های استقلال و سرنی فقط برای مصارف آب شرب و بخش کشاورزی میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط محلی باید در قالب برنامه مشترک و مشابه اقدامی که در غرب کشور برای مهار روان آب‌ها صورت گرفت، این برنامه را با تأمین اعتبار از محل منابع صندوق توسعه در هرمزگان عملیاتی کنند.

همتی با اشاره به اینکه وزارت نیرو نیاز‌های جامعه محلی را در مناطق مختلف در نظر بگیرد، افزود: در اهداف برنامه ریزی شده برای سد سرنی و استقلال میناب هیچ سهمی برای این شهرستان در نظر گرفته نشده بود که این اقدام منجر به برخی خسارت‌های جبران ناپذیر و غیرقابل اصلاح به دشت میناب شد.
استاندار هرمزگان گفت: اتکاء ۱۰۰ درصدی به شیرین‌سازی آب را برای تأمین منابع پایدار آبی شهر بندرعباس و قطع وابستگی به ذخایر آبی میناب و بخش شمیل، از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها