مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان:

مشکل اینترنت دانش‌آموزان منطقه فین برطرف می‌شود



 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت : فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره اینترنت دانش آموزان روستاهای منطقه فین در شمال بندرعباس بررسی شد و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، در روزهای گذشته ویدئویی از دانش آموزان منطقه روستاهای فین از توابع شهرستان بندرعباس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد دانش آموزان برای حضور در آزمون‌های اینترنتی پایان سال ناچار هستند در اوج گرمای طاقت فرسا و زیر آفتاب سوزان به بالای کوه‌ها بروند تا از پوشش بهتر اینترنت تلفن همراه استفاده کنند.

به نوشته ایرنا، "احد قویدل فرد"  ضمن اذغان به  دسترسی نداشتن دانش آموزان مورد اشاره در روستاها به اینترنت مناسب، گفت: هرچند منطقه مورد نظر تحت پوشش ایرانسل و همراه اول است اما کوهستانی بودن آن مشکلاتی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برای رساندن اینترنت مناسب به ۶روستای  دشت ماروم، دشت کوران، آوین سفلی، آوین علیا، مهدی آباد و فرودشت نیازمند تامین پهنای باند هستیم.

به گفته این مسئول:‌ می‌توان از ۲ راه ایجاد مسیر فیبر نوری و یا احداث دکل و نصب تکرار کننده‌های رادیویی مشکل را حل کرد اما احداث مسیر فیبرنوری بسیار زمان بر است و به همین سبب باید از  تکرار کننده‌های رادیویی استفاده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان بیان کرد:‌برقراری اینترنت این مناطق به همراه اول، مخابرات هرمزگان و های وب ابلاغ شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته نسبت به تخصیص اعتبار اقدام کرد.

وی افرود: شرکت مخابرات هرمزگان نسبت به تعیین پیمانکار احداث کننده دکل‌های تکرار کننده‌های رادیویی اقدام کرد و کار در حال انجام است و شرکت های وب نیز در اسفند سال گذشته این دکل‌ها را برای چهار روستا نصب کرد.

قویدل گفت: در حال حاضر مشکل‌هایی برای انتقال دیتا و تامین برق دکل‌ها وجود دارد که امیدواریم سریع‌تر برطرف شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها