تنور داغ وعده‌های اقتصادی نامزدها



تنور وعده‌های انتخاباتی با آغاز تبلیغات کاندیدها هرروز داغ‌تر می‌شود. نامزدهای ریاست جمهوری به شیوه‌های مختلف در تلاش‌ هستند تا با وعده‌های پرزرق‌وبرق بر آرای خود اضافه کنند. اکثر اظهارات و شعارهای کاندیدها همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، درزمینه اقتصاد و معیشت مردم است.


به نوشته روزنامه صبح ساحل، «محسن مهر علیزاده»، با وعده افزایش یارانه‌ها وارد کارزار تبلیغات شد، او در گفت‌و‌گویی درباره برنامه‌ خود اظهار کرد: «آنچه من در روز اول کاری به‌صورت یک دستورالعمل اجرایی صادر خواهم کرد، این است که یک بررسی ظرف یک ماه نخست کارم انجام می‌دهم که بتوانیم یارانه نقدی ۵ دهک پایین درآمدی جامعه را افزایش دهیم.پس از بررسی یارانه نقدی سه دهک نخست جامعه را ۵ برابر و دو دهک چهارم و پنجم را سه برابر کنیم».
علیزاده همچنین اصلی‌ترین کار خود را رفع نابه‌سامانی‌های اقتصادی و فشارها و کاستی‌ها در ابعاد مختلف بیان کرد که به شکل روزمره به جامعه تحمیل می‌شود. او بیکاری بحث تولید، موانع تولید، رانت و فساد را ازجمله نابه‌سامانی‌های اقتصادی دانست.
«ابراهیم رئیسی» نیز در اولین روز تبلیغات به میان بازاریان رفت و با فعالان اقتصادی دیدار کرد. او دریکی از این دیدارها اظهار کرد که قانون‌مداری به‌عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده درصدد هستم قانون بهبود فضای‌ اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به‌خوبی اجرا کنیم. رئیسی همچنین به موضوعاتی چون ضرورت تشکیل تیم اقتصادی و هماهنگ، تعامل با همه دنیا برای رفع مشکلات اقتصادی نیز اشاره کرد. در این ‌بین مجادله توئیتری «عبدالناصر همتی» و «علیرضا زاکانی» نیز در نوع خود جالب بود.
همتی در مصاحبه‎ای گفته بود: «من می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند و مطمئن هستم که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد. دغدغه اصلی من اقتصاد کشور و معیشت مردم است».
زاکانی در پاسخ به اظهارات او در توئیتی نوشت: «‏جناب آقای عبدالناصر همتی! فرمودید می‌خواهید صدای بخش اعظم خاموش و معترض به وضع اقتصادی موجود باشید و برای حل سریع مشکلات معیشتی مردم برنامه دارید! جنابعالی را از هم‌اکنون به ریاست بانک مرکزی دولت منصوب می‌نمایم! مأموریت نخست: افزایش ارزش پول ملی». این واکنش علیرضا زاکانی با پاسخ همتی در توئیتر مواجه شد که با استفاده از هشتگ «یار کمکی» خطاب به او، نوشت: «آقای زاکانی! درترم دوم دوره کارشناسی اقتصاد، به دانشجویان می‌آموزیم که ارزش پول ملی چگونه تعیین می‌شود و چه عواملی در آن تأثیر دارد. ان‌شاءالله اگر تا پایان انتخابات درصحنه بودید، در خصوص این بخش از ادبیات علم اقتصاد برای شما خواهم گفت».
«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» دیگر مدعی پاستور برای این‌که از قافله وعده‌های انتخاباتی عقب نماند، از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان به زوج‌ها برای اشتغال، ازدواج و مسکن خبرداد. قاضی‌زاده هاشمی درباره بورس نیز اظهارنظر کرده بود که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. او گفته بود که مشکلات بورس را با یک دستور حکومتی سه‌روزه حل می‌کنم.
هفت کاندیدا ریاست جمهوری بیست روز فرصت دارند با ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های اقتصادی خود نحوه‌ی تحقق وعده‌های انتخاباتی خود را شفاف کنند. درنهایت مردم هستند که انتخاب می‌کنند که کدام کاندیدا و با چه برنامه‌ای مورد قبول‌شان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها