قابلیت جدیدی از واتس‌‌اپ به‌زودی عرضه می‌شود



واتس‌اپ به‌تازگی قابلیت جدیدی به نام «View Once» را به‌صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران نسخه بتای اندروید این اپلیکیشن پیام‌رسان قرار داده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نقل از دنیای اقتصاد، به لطف این قابلیت، پیام‌های ارسالی پس از دیده‌شدن توسط شخص دریافت‌کننده، حذف می‌شوند. اخبار و اطلاعاتی که این روزها در خصوص هک یا نشت اطلاعات کاربران در فضای وب منتشر می‌شود، این نکته را به ما یادآور می‌شوند که تا چه اندازه، اطلاعات شخصی‌مان در معرض خطر و تهدید دسترسی هکرها قرار دارد.

چند روز پیش خبری درباره نشت اطلاعات لینکدین منتشر و اعلام شد که یک هکر توانست به بیش از ۹۰درصد اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کند. بنابراین لزوم استفاده از ابزارها و ویژگی‌هایی که بتوانند امنیت اطلاعات‌مان را در این فضا ارتقا دهند، بیش از پیش احساس می‌شود. به همین دلیل قابلیت View Once اپلیکیشن واتس‌اپ می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. این شرکت اخیرا نسخه آزمایشی این قابلیت را در اختیار برخی از تسترها قرار داده است. به لطف این قابلیت، پیام‌های کاربر ارسال‌کننده پیام در قالب متن یا هرگونه فایل تصویری، صوتی یا ویدئویی، پس از مشاهده توسط شخص دریافت‌کننده و خروج از صفحه چت، حذف خواهند شد.

اگر جزو دریافت‌کنندگان این قابلیت باشید، در کنار دکمه «ارسال» پیام، دکمه‌ای شبیه به تایمر را که درون آن عدد «۱» قرار دارد، مشاهده می‌کنید. اگر روی این دکمه تپ کنید، قابلیت View Once برای این پیام فعال می‌شود و پس از رؤیت توسط شخص دریافت‌کننده، حذف می‌شود. البته باید توجه داشت که این قابلیت با قابلیت پیام‌های محوشونده متفاوت است. زمانی که قابلیت پیام‌های محوشونده را فعال می‌کنید، واتس‌اپ به‌صورت خودکار، پیام‌ها را بعد از گذشت هفت روز پاک می‌کند. هر دو ویژگی به‌منظور ارتقای امنیت اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده‌اند، اما کارکردهای متفاوتی دارند و کاربر می‌تواند از هر دو مورد یا یکی از موارد استفاده کند.

البته نقطه‌ضعف‌‎هایی نیز برای این قابلیت گزارش شده است؛ برای نمونه می‌توان با گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط صفحه نمایش، سندی از پیام‌های ارسالی را ذخیره کرد. با این حال، شاید این موارد در نسخه نهایی این قابلیت رفع شود.

هنوز زمان دقیقی برای عرضه عمومی ‌این قابلیت یا عرضه آن برای کاربران ‌آی‌اواس و نسخه دسکتاپ واتس‌اپ اعلام نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها