۳۰ مراسم مذهبی ایام فاطمیه(س) در قشم برگزار شد



رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: به مناسبت ایام فاطمیه اول، بیش از ۳۰ مراسم عزاداری از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه امسال در قشم برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام احمد غلامی»،رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: در این چهار روز، مردم مومن جزیره قشم در مساجد و حسینیه‌ها به برپایی عزاداری پرداختند و دسته‌های سینه‌زنی نیز تشکیل شد. وی با بیان اینکه ۲ مبلغ از قم برای این ایام به قشم اعزام شدند، ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری، ادای نذورات و روضه‌های خانگی نیز برگزار شد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: سیاه‌پوشی شهر، برپایی موکب در میدان ولایت و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی از سایر اقدام‌های انجام شده در این ایام بود. وی اظهار کرد: این مراسم با رعایت دکامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است و برای ایام دوم فاطمیه با توجه به احتمال شیوع سویه جدید کرونا، این امر با دقت بیشتری انجام می‌شود. غلامی تاکید کرد: ۳۰ مراسم عزاداری و مذهبی نیز از ۱۴ تا ۱۷ دی‌ماه امسال به مناسبت ایام فاطمیه دوم در قشم برگزار می‌شود.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده ولایت است و ما رسالت داریم معارف این بانوی مکرم، قضیه فدک و شهادت یگانه دخت نبی را به مخاطبان به ویژه قشر جوان و نوجوان برسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها