«موسی مولاپرست» هم رزم شهید قاسم سلیمانی در گفت و گو با صبح ساحل تاکید کرد:

مکتب حاج قاسم در گام دوم انقلاب نهادینه شود



آشنایی من با سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از سال 1360 که به‌ عنوان دانش‌آموز بسیجی جذب تیپ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم شدم، شکل گرفت. 
موسی مولاپرست افزود: از سال 1361 بعد از عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر)، هم‌رزم ایشان شدم و در عملیات‌های رمضان،بیت‌المقدس، رمضان4، والفجر سه و والفجر 4، کربلای 1 و الفجر 8، کربلای یک و کربلای ۸ درکنار سردار بودم. این  رزمنده ۸سال دفاع مقدس ادامه داد: مهربانی سردار درکنار قاطعیت ایشان دلیلی بود برای اینکه فرماندهان از او حساب می‌بردند و هم دوستشان داشتند. رفتاری که با فرماندهان در تربیت آنها داشت، باعث شد نیروها بیشتر مجذوب او شوند. اخلاص مثال زدنی ایشان زبانزد خاص و عام بود.
او توجه خاصی به نیروهای خود داشت. خیلی از فرماندهان تا فرمانده هستند و خیلی از مسئولان تا مسئول هستند با نیروها ارتباط دارند، اما حاج قاسم هرگز نیروهای خود را رها نکرد و تا لحظه‌ی شهادت همچنان با آن‌ها ارتباط داشت. تنها فرماندهی که 3سال پس از پایان جنگ هم‌چنان با فرماندهان جنگ ارتباط صمیمانه‌ای داشت.
 هم‌رزم شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: هر سال آخرین پنج‌شنبه‌ ماه مبارک رمضان همه‌ی دوستان و هم‌رزمانش در منزلش در کرمان که به بیت‌الزهرا معروف بود، به دعوت او دور هم جمع می‌شدیم. ما هم از بندرعباس و هم‌رزمانی از سیستان وبلوچستان به اتفاق فرماندهان از کرمان به دیدار ایشان می‌رفتیم. در مشهد مقدس و یا در اهواز در جبهه‌های حق علیه باطل، فرمانده ما را دور هم جمع می‌کرد و تجدید خاطره می‌کردیم.
 مولاپرست با اشاره به سفرهای سردار به بندرعباس اظهار داشت، هرگاه حاج قاسم برای کاری به این استان سفر می‌کرد، بچه‌های جبهه و جنگ به دیدارش می‌رفتند. مولاپرست از حاج قاسم چنین نقل می‌کند که هروقت در جنگ احساس سختی می‌کردم به سراغ رزمندگان هرمزگان می‌رفتم. بچه‌های هرمزگان 7 ماه مستمر به دلیل شرکت در گردان 422 چند عملیات موفق پشت سر گذاشته بودند و در کنار انجام عملیات‌ها 7ماه تمرینات سخت متحمل شده بودند.
هم‌رزم شهیدسلیمانی در بیان خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: یک روز بعد از عملیات رمضان و آن زمانی که در خط کوشک عراق مستقر بودیم، برای کاری قصد داشتم به پشت جبهه منتقل شوم که با تعارف فرمانده قرارگاه تاکتیکی به مقر این فرمانده رفتم. بعد از نماز مغرب بود که حاجی آمد من خواستم تنهایی در سنگر نماز بخوانم. اصرار داشت که من پیش‌نماز باشم و او پشت سر من نماز بگذارد. هر چه اصرار کرد بنده راضی نشدم و بالاخره خود حاج قاسم امامت جماعت دو نفری را به عهده گرفت.
مولاپرست هم‌چنین گفت: ارتباط من با حاج قاسم تا پیش از شهادتش ادامه داشت به طوری که که هرسال بایستی به دعوت ایشان لبیک می‌گفتیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا سردار سلیمانی نزد مردم "سردار دلها" شد، تصریح کرد: رفتار و منش او ادعا نبود، ریا نبود، تظاهر نبود. کارهای او همراه اخلاص بود‌. با تمام مردم مهربان بود و با فدا کردن جان خود برای دفاع از میهن و اسلام، بیش از پیش مردم مجذوب او شدند.
این رزمنده‌ی ۸سال دفاع مقدس در خصوص حضور گسترده‌ی مردم در مراسم تشیع سردار دلها گفت: حضور مردم، نوعی قدرشناسی از تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های این فرمانده‌ی رشید اسلام بود. مولاپرست در پایان اضافه کرد: باید  سیره، منش، اخلاق و رفتار، اخلاص و مکتب حاج قاسم در گام دوم انقلاب نهادینه شود و نسل امروز را با خصوصیات اخلاقی آن شهید والامقام آشنا کنیم.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها