کاسبی با سلامت مردم

راز طبابت پزشک قلابی در بندرعباس فاش شد



دکتر قلابی که خود را جراح می نامید پس از مدتی فعالیت در کلینیک های زیبایی بندرعباس  دستگیر شد. این  مرد حدود 35 ساله که کاردان اتاق عمل بیمارستان بود به طور سازمان یافته در طی  یک سال اقدام به جراحی‌های زیبایی می‌کرد که دستش رو شد .وی  با مدرک فوق دیپلم در حوزه زیبایی، تزریقات بوتاکس، اعمال زیبایی و پیکرتراشی طبابت می‌کرد و افراد زیادی به این دکتر قلابی اعتماد کرده و زیر تیغ جراحی این فرد رفتند. سرانجام راز طبابت  این جوان فریبکار  که بیشتر از طریق صفحات مجازی به خصوص اینستاگرام  اقدام به بیماریابی  می کرد فاش شده و وی به همراه دو نفرآقا از دستیارانش  به دام قانون افتادند.

         

اوایل هفته  جاری خبری مبنی بر پلمپ ۷ مرکز پزشکی غیرمجاز در بندرعباس  از سوی دستگاه قضایی منتشر شد که  این مراکز در پنج شنبه گذشته با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و گروه‌های گشت و نظارت سازمان نظام پزشکی هرمزگان پلمب شده بود.

ماجرای این اتفاق از رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس جویا شدیم . دکتر حسین کرم پور گفت: براساس گزارش همکاران و مردم دریافتیم جوان غیرپزشکی با جعل عنوان جراح در استان هرمزگان در حوزه زیبایی، تزریقات بوتاکس، اعمال زیبایی و پیکرتراشی فعالیت هایی دارد با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد وی  به صورت سازمان یافته  و باندی عمل می کند.

این مقام مسوول ادامه داد: این اخبار دریافتی  را در اختیار مسوولان  قضایی و اطلاعاتی قرار دادیم و در این مورد پرونده تشکیل شد ، مدتی بعد وی به همراه دو نفر دیگر دستگیر شد و تحقیقات در این زمینه  ادامه دارد.کرم پور با بیان این که پس از دستگیری این افراد مشخص شد که آنها با جعل  مهر و سربرگ بیمارستان ها و پزشکان سواستفاده و دارو تجویز می‌کردند گفت:حتی در آرایشگاه‌ها و منزل شخصی خود نیز اقدامات درمانی و ویزیت انجام می‌دادند. وی تصریح کرد:این پرونده به جز کادر درمان، شاکی های خصوصی از بین مردم نیز داشت که توسط این فرد آسیب دیده بودند،این فرد و همکارانش آقا بودند و طبق گزارشات بیشتر از یک سال فعالیت داشته اند. کرم پور افزود: این افراد با 7 کلینیک فعالیت داشتند که این کلینیک ها پلمپ شده است. رییس نظام پزشکی بندرعباس همچنین گفت: دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی ابعاد دیگر این پرونده هستند و حتی نظام پزشکی بندرعباس درخواست دارد تا عکس و عنوان این فرد در رسانه‌ها به طور قانونی منتشر شود تا افرادی که از ناحیه این فرد دچار ضرر و زیان و آسیب شده‌اند بتوانند حقوق پایمال شده خود را مورد پیگیری قرار دهند.

 

جراح زیبایی با مدرک کارشناس حسابداری

رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس از تخلف فرد دیگری که در کلینیک و فضای مجازی فعالیت دارد و خود را جراح می نامد پرده برداشت و گفت: این جوان  کارشناس حسابداری است اما یک کلینیک زیبایی در بندرعباس  تاسیس کرده و علاوه بر اعمال زیبایی، کار تدریس نیز انجام می دهد. کرم پور ادامه داد: این دکتر قلابی حتی شعبه دوم خود را در تهران در حال افتتاح دارد که کاملا غیرقانونی است. وی وجود خلأ نظارتی در زمینه نظارت بر مراکز زیبایی را نیز مورد اشاره قرار داد  وخواستار برخورد با چنین افرادی شد که بدون هیچ مدرک تحصیلی اقدام به دخالت در امور پزشکی می‌کنند گزارش های  این سازمان نیز در این مورد   به دستگاه قضایی انعکاس داده شده است.وی اظهار داشت: چیزی تحت عنوان کلینیک زیبایی در قوانین سازمان نظام پزشکی نداریم، کلمه ای به عنوان کلینیک زیبایی در قانون وجود ندارد.دکتر کرم پور در ادامه اضافه کرد: فرد درخواست کننده برای مرکز درمانی باید از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مجوزهای لازم را دریافت کنند اما متاسفانه می بینیم آرایشگاه ها و مراکز زیابیی نام خود را کلینیک گذاشته و فعالیت می کنند که کار این ها غیر قانونی است و باید تعطیل شوند. وی  گفت: گزارشی داشتیم که فرد آرایشگری در بندرعباس سه روز از شهر دیگری به بندرعباس می آید و در خانه اقدام به بوتاکس و تزریق چربی و اقدامات پزشکی می‌کند که پیگیری این دست افراد نیز در دستور کار ویژه قرار دارد. دکتر کرم پور خاطرنشان کرد: در بندرعباس مرکز کلینیک کاشت مویی وجود دارد که بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد که متاسفانه این اقدام نیز غیرقانونی است.

   

پزشک در صورت قصور باید پاسخگو باشد

رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی نماینده صنف درمانگران است گفت: باید از حقوق مردم و درمانگران دفاع کند. این سازمان وظیفه دارد علاوه بر نظارت بر حوزه درمان از حوزه سلامت و بهداشت مردم حفاظت کند.کرم پور یادآور شد:  در چند ماه گذشته بر اساس گزارشات، برخی افراد بدون مدرک تخصصی به بخش درمان ورود کرده اند که موجب به خطر افتادن سلامت مردم شده است . این مقام مسوول عنوان کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی در بازدیدها و نظارت ها در کنار ما بودند. همچنین چون افراد مورد نظر، غیر پزشک بودند نیاز به ورود وزارت اطلاعات بود که آگاهانه و دلسوزانه پیگیر شدند. دستگاه قضایی استان نیز هماهنگی ها و همکاری های لازم را انجام دادند کرم پور تاکید کرد که پزشک کار درمان می دهد و در صورت قصور باید پاسخگو باشند، اما افرادی که در حال فعالیت در حوزه زیبایی هستند کار غیر قانونی انجام می دهند.

 

ممنوعیت پیکر تراشی و تزریق چربی و کاشت مو در مطب پزشک عمومی

 رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس با بیان اینکه  مسئولین درمانگاه های پوست و مو متخصص پوست و مو هستند و مجوزهای لازم را از ما می گیرند افزود:همکاران پزشک عمومی ما می توانند اعمالی چون تزریق بوتاکس و لیزر را انجام دهند اما پیکر تراشی و تزریق چربی و کاشت مو در مطب پزشک عمومی ممنوع است. این مقام مسوول  یادآور شد: متاسفانه شاهد هستیم اعمال زیبایی به آرایشگاه ها و خانه ها کشیده شده است. ما نیاز به اطلاع رسانی صحیحی در این زمینه داریم. به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس ، آرایشگاه جای اعمال زیبایی نیست و افراد باید به درمانگاه های تخصصی مراجعه کنند. در بازدیدهایی که از برخی مراکز داشتیم افرادی در حوزه درمان دخالت می کنند که تنها مدرکشان، دوره ای کوتاه مدت در مراکز آموزشی و مدرک تحصیلی فرد دیپلم است. بسیاری از مراکز زیبایی ساختار زیرزمینی دارند.رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس  به نیاز  هماهنگی بیشتر دستگاههای متولی برای برخورد با تخلفات حوزه بهداشت و درمان بخصوص در زمینه مراکز زیبایی  تاکبید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها