13

مهر

1403


اجتماعی

03 اسفند 1400 11:17 0 کامنت

امروز 22فوریه مصادف با 3اسفند روز است که به نام "تفکر" نام گذاری شده تا بانه ای باشد برای اینکه به  درست فکرکردن، فکر کنیم.اندیشیدن یا تفکر کاری ذهنی است و زمانی مطرح می‌گردد که انسان با مسئله‌ای مواجه‌است و خواستار حل آن است. در این هنگام در ذهن، تلاشی برای حل مساله آغاز می‌گردد که این تلاش ذهنی را، تفکر یا اندیشه می‌نامند. فعالیت برای حل مسئله، از مراحلی تشکیل شده‌است که از تعریف مسئله به‌طور شفاف، روشن و ملموس، آغاز می‌گردد و با پیدا کردن راه حل‌هایی برای حل مسئله ادامه می‌یابد و با به کارگیریِ عملی بهترین راه حل و یافتن جواب نهایی به پایان می‌رسد؛ ولی بهتر است بگوییم در «مسیر دیگری قرار می‌گیرد» به پایان نمی‌رسد انسانِ بدون اندیشه متصور نیست.

           

افکار منفی را کنار گذاشته و فقط به چیزهای مثبت فکر کنید.

در این روز شما تشویق می‌شوید بر نگرش مثبت تمرکز کنید و چالش های که هر روز با آن روبرو هستید را کنترل و مدیریت کنید. نگرش بدبینانه و افکار منفی هرگز مشکلی را حل نخواهند کرد. آنها تنها احساسات افسرده و دلسرد کننده را توسعه خواهند داد. اگر بخواهید با نگرش منفی و طرز فکر بدبینانه مشکلاتتان را حل کنید، هرگز  موفق نخواهید شد.

شاید امروز نقطه عطفی برای تغییرات زندگی شما باشد.

      

چرا باید روز جهانی مثبت اندیشی را جشن بگیریم؟

همه ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم. وقتی مشکلات اتفاق بیفتند، راحت ترین کار این است که نا امید شوید، سراغ افکار بدبینانه بروید و افسردگی تمام وجود شما را فرا بگیرد.

اما این احساسات شرایط را برای شما بدتر خواهند کرد. طرز فکر منفی هیچوقت مشکلات شما را حل نخواهد کرد. اما اگر خود را برای شرایط بهتر همراه با مثبت اندیشی آماده کنید، اتفاقات خوب برای شما رقم خواهد خورد. پس بیایید این یک روز را برای مثبت اندیشی جشن بگیریم. شاید این آغاز تغییرات خوش برای شما باشد.

    

تاریخچه روز جهانی مثبت اندیشی

در سال 2003 کارآفرینی آمریکایی 13 سپتامبر را روز جهانی مثبت اندیشی معرفی کرد. پس از آن سال هرساله به عنوان یادبود این روز با انجام کارهایی مثبت اندیشی را جشن می گیریم. افکار منفی را کنار گذاشته و فقط به چیزهای مثبت فکر کنید.

با این کار در دراز مدت طرز تفکر خوشبینانه پیدا خواهید کرد. افکار منفی اغلب نتیجه استرس و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می شوید. با مثبت اندیشی استرس خود را کاهش دهید و بگذارید افکار مثبت، روح و ذهن شما را پر کنند.

اگر مثبت اندیشی سبک زندگی شما را دگرگون نکند، آن را بهبود می‌بخشد. اگر می خواهید در زندگی موفقیت های متعددی کسب کنید، حتماً باید نگرش مثبتی داشته باشید.

   

حقایق جالب در مورد ذهن افراد

در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با حقایق جذاب و حیرت‌انگیزی در مورد کارکرد ذهن و خاطرات که علم آن‌ها را تایید کرده است، آشنا کنیم و البته اگر شما هم جزو افراد فراموشکار هستید با یاد گرفتن ۲۰ ترفندی که در این مقاله برایتان گردآوری کرده‌ایم، می‌توانید عملکرد حافظه خود را بهبود دهید.

 مغز ما قادر است اطلاعات بی‌شماری را در خود ذخیره کند

پاول ربر (Paul Reber) استاد روانشناسی دانشگاه نورث‌وسترن می‌گوید مغز ما توانایی ذخیره‌ی اطلاعاتی معادل دو و نیم پتابایت دیتا را دارد. برای آنکه این مقدار را کمی برایتان ملموس شود باید بگوییم این مقدار با دیدن سه میلیون ساعت برنامه‌ی تلوزیونی و حافظه‌ی تقریبی ۴۰۰۰ آیفون ۲۵۶ گیگابایتی برابری می‌کند! اگر قصد دارید از همین لحظه به بعد این مقدار حافظه را با دیتا‌های جذاب و مفید پرکنید به شما توصیه می‌کنیم حتما سری به مقاله‌ی ۱۲ راه برای تقویت ذهن و حافظه بزنید.

 بار روانی خروج از یک در

اگر می‌خواهید چیزی را به خاطر بیاورید سعی کنید تا به در فکر نکنید! تحقیقات رادوانسکی (Radvansky) نشان می‌دهد افرادی که عبور از یک در را متصور می‌شوند کمتر احتمال دارد تا اطلاعات مورد نظرشان را به یاد بیاورند.

ترفندی برای حافظه: چشمانتان را ببندید

ممکن است فکر کنید با چشمان بسته ممکن است عجیب و غریب به نظر برسید، اما حافظه‌ی شما نظر دیگری دارد! مطالعه‌ای که در روانشناسی حقوقی و جنایی صورت گرفته اظهار دارد که وقتی مردم چشمانشان را می‌بندند ۲۳% درصد سوالات بیشتری را در مورد فیلمی که نگاه کردند، درست پاسخ می‌دهند. زمانی‌که شما چشم‌هایتان را می‌بندید موانعی را که باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند حذف کرده و به مغزتان اجازه می‌دهید تا روی خاطرات وجود تمرکز کند.

چپ دست‌ها حافظه‌ی بهتری دارند

تنها ۱۰ درصد مردم جهان چپ دست هستند، اما این مقدار کم و کسانی که با آن‌ها خویشاوند هستند در مقایسه با افراد راست دست شانس بیشتری در بخاطر سپردن اطلاعات و داده‌های دریافتی در ذهنشان را دارند. افراد چپ دست و خویشاوندان آن‌ها دارای جسم پینه‌ای بزرگ‌تری هستند که همین موضوع باعث پیوند خوردن نیم‌کره‌های مغزی شده و خاطرات را در ذهن واضح‌تر و شفاف‌تر می‌سازد.

تلویزیون ذهن شما را می‌پوساند

تماشای فیلم و سریال یکی از اولین گزینه‌هایی است که افراد اوقات فراغت خود را با آن پر می‌کنند، اما باید بدانید تحقیقی که با عنوان مغز و ادراک (Brain and Cognition) منتشر شده نشان می‌دهد که یک ساعت تماشای تلویزیون برای افرادی که در گروه سنی ۴۰ تا ۵۹ سال هستند ۱.۳ درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

رکورد گینس در زمینه حافظه!

نشچال نارایانام (Nischal Narayanam) تنها با ۱۰ سال سن توانست اولین رکورد جهانی خود را در گینس با حفظ اشیاء تصادفی ثبت کند. او توانست طی حدود ۱۲ دقیقه ۲۲۵ شیء رندوم را به خاطر بسپارد. جالب است بدانید تنها چند سال بعد او عنوان حداکثر ارقام حفظ شده را نیز از آن خود کرد. نشچال توانست ۱۳۲ رقم را در حافظه‌ی خود ثبت کند و به همین علت نیز نشنال جئوگرافیک نام او را در لیست ۷ مغز نابغه‌ی دنیا وارد کرد.

دیدگاه ها (0)
img