مدیرکل بنادر و دریانوردی استان:

۱۷فقره مجوز ساخت و بهره‌برداری تأسیسات دریایی امسال در هرمزگان صادر شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۷ فقره مجوز ساخت و بهره برداری سازه و تاسیسات دریایی با کاربری‌های مختلف از سوی این اداره کل صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «علی رضا محمدی کرجی‌ران»،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  روز شنبه در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه اداره مهندسی سواحل و بنادر در سال ۱۴۰۰، نظارت بر ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر طول نوار ساحلی استان هرمزگان بانضمام ۱۴ جزیره و ۷۴ سکو نفتی به صورت مستمر را یکی از وظایف مهم معاونت مهندسی و عمران این اداره کل عنوان کرد. وی انجام عملیات هیدروگرافی ۱۱ هزار و  ۷۴۰ کیلومتر در ۱۳ بندرگاه به منظور تامین ایمنی تردد دریانوردی از فعالیت های انجام شده در اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: در راستای نظارت بر ساخت و بهره‌برداری از ۳۳۰ فقره سازه و مستحدثات دریایی، امسال ۱۷ مورد مجوز ساخت و بهره‌برداری سازه و تاسیسات دریایی صادر شد. 

   

راه‌اندازی سه ایستگاه جذر و مد سنجی در بنادر هرمزگان 

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از دیگر اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه سال جاری به بررسی انطباق طرح های استانی با مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان ICZM ، تشکیل کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با حضور استاندار و سایر ادارات استانی عنوان کرد.

محمدی کرجی‌ران، نصب و راه‌اندازی ۳ ایستگاه جذر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، لنگه و شهید ذاکری قشم و همچنین ۲ دستگاه بویه موج نگار در آبهای جزایر قشم و کیش در راستای پایش نوسانات تراز سطح آب و بهرگیری از  آن در عملیات دریایی و بندری و در نهایت تامین ایمنی تردد دریانوردی بخش دیگری از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی گفت: نصب هشت دستگاه بنچ مارک های ماندگار در مجتمع بندری شهید رجایی ، بندر شهید ذاکری و بندرلنگه به منظور تدقیق تراز سنجی در بخش خشکی و دریایی، استقرار سامانه اطلاعات مکانی GIS، انجام پروژه نقشه برداری، تهیه و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی کلیه مستحدثات بنادر هرمزگان و بارگذاری اطلاعات در سامانه یکپارچه اطلاعات بنادر و دریانوردی در محیط GISوتهیه شناسنامه بنادر بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها