ارسال سامانه های «پاتریوت» آمریکا به عربستان



یک نشریه آمریکایی گزارش داد که آمریکا ماه گذشته رهگیرهای ضد موشک پاتریوت به عربستان ارسال کرده است.

   

به گزارش صبح ساحل، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا رهگیرهای ضد موشک پاتریوت به عربستان ارسال کرده است. این محموله تسلیحاتی ماه گذشته و بعد از اینکه ارتش عربستان سعودی خواستار سلاح برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی نیروهای انصارالله یمن شد برای سعودی‌ها ارسال شد.

ارتش عربستان سعودی از آمریکا درخواست کرده بود از اواخر سال گذشته، تعداد بیشتری از رهگیر‌های پاتریوت - موشک‌هایی که برای سرنگونی سلاح‌های هوابرد استفاده می‌شوند- نیاز دارند که به گفته آنها عرضه  و ذخیره این نوع مهمات به طور خطرناکی کم شده بود.

 وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن امیدوار است که عربستان تولید نفت خود را برای تعدیل افزایش قیمت سوخت افزایش دهد.

ساعاتی پیش شبکه خبری المیادین گزارش داد، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات، مرحله دوم عملیات نظامی خود را آغاز کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه «شماره ۲» خود درباره حملات پهپادی و موشکی یمن به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکوی عربستان»، گفت: «عملیات نظامی، تأسیسات آرامکو در جده را هدف قرار داد و در این عملیات از موشک‌های قدس ۲ استفاده شد.»

 منابع خبری بر شکست آشکار سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آمریکا در عربستان در بحبوحه هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت در آرامکوی عربستان از سوی نیروهای یمنی تاکید کردند.

روابط آمریکا و عربستان از زمان روی کار آمدن دولت بایدن بر سر مسائل مختلفی از جمله تصمیم کاخ سفید برای خارج کردنِ نیروهای انصارالله از فهرست گروه های تروریستی و همچنین رابطه بایدن با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تیره شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها