گزارشی از سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس

از عذرخواهی شهردار برای حقوق معوقه کارگران تا حواشی هدایای جنجالی


نویسنده: صبح ساحل

سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار ارائه گزارش برنامه سال ۱۴۰۱ شهرداری بندرعباس برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، «فاطمه جراره»، رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت: همه‌ی ما برای حضور در شورا از مردم رای گرفتیم و اصل کارمان را باید فراهم کردن شرایط بهتر برای شهروندان بگذاریم.
جراره افزود: بنده پرداختن به حواشی را مضر کار شورا و شهرداری می‌دانم از همین رو تخریب‌هایی را که علیه من انجام شد را پاسخ ندادم.
وی با بیان اینکه وقتی به ساحت شورای شهر یا پارلمان محلی تعرض می‌شود بر خود لازم می‌دانم یک سری از مساُئل را پاسخ دهم، گفت: هدیه‌هایی که از سمت برخی پیمانکاران شهرداری برای اعضای شورا و پرسنل شهرداری فرستاده شده نه توصیه‌ای از سمت شورا وشهرداری بوده نه از آن استقبال شده است.
جراره گفت: این هدایا به هیچ عنوان تحویل بنده و دفتر بنده نشده است. یک پیمانکار از سمت خود یک مجموعه فرهنگی شامل کتاب و سایر اقلام را به اعضای شورا هدیه داده است.
دوستان به گونه‌ای رفتار کردند که دادن هدیه به اعضای شورا و کارمندان شهرداری شائبه ایجاد کرده است. مطمئن باشید کسی با این نوع هدایا ترغیب نمی‌شود که کاری برای پیمانکار انجام دهد.
رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه سوال این است که مگر رئیس شورا این هدایا را ارسال کرده است که با سربرگ شورا آن‌ها را برمیگردانید، گفت: بعید است پذیرفتن یک کتاب یا تقویم در روند نظارت شورا اختلالی ایجاد کند.
جراره خطاب به برخی اعضای شورای شهر گفت: برشاخه‌ای نشسته‌اید و بُن می‌برید. مردم شهر به این شورا امید داشتند، امید مردم را ناامید نکنید. چرا دوستان به خاطر مشکلاتی که اطرافشان ایجاد شده است دست به تخریب می‌زنند‌.
وی اضافه کرد: اگر همکاران خیلی برایشان مهم است، کارگران و پرسنل شهرداری در این شرایط سخت اقتصادی هنوز حقوق اسفندماه خود را دریافت نکرده‌اند. آیا دست خالی کارگر و پرسنل موضوع مهم‌تری نبود؟ مردم می‌دانند هدف از این کارها چیست به جای تخریب دیگران که باعث شود شان شورا پایین بیاید دست به دست هم بدهیم که ضعف‌های شهرداری را برطرف کنیم. در یک کلام هیاهو برای هیچ نکنید.
 
پروژه بی‌‌.آر.تی را تعیین تکلیف کنید
"اسماعیل رئیسی" عضو شورای شهر بندرعباس گفت: از شهردار درخواست می‌کنم که حقوق پرسنل شهرداری را هرچه سریعتر پرداخت کنند. برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های زیر ساختی از اولویت‌های یک شهر پویا و فعال است. متاسفانه بسیاری از پروژه‌های زیرساختی بندرعباس یا تعطیل هستند یا اراده‌ای برای تکمیل آن نیست. از شهردار بندرعباس میخواهم که نسبت به تکمیل پروژه‌ها برنامه ریزی کنند.
وی اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح مهرگان، پایانه مسافربری بندرعباس، تقاطع پیامبر اعظم و تعیین تکلیف پروژه بی.آر‌.تی از موضوعاتی است که شهرداری باید هرچه سریعتر برنامه خود را مشخص کند.
رئیسی عنوان کرد: درباره پروژه‌های جدید انتظار است شهردار ضمن انجام مطالعه و کارهای کارشناسی زمانبندی شروع آن‌ها را اعلام کند.
عضو شورای شهر بندرعباس مطرح کرد: انتظار می‌رود پروژ‌ه‌های خدمات رسانی به مناطق کمتربرخوردار در هیچ بازه زمانی متوقف نشود. برقراری ارتباط منطقی بین درآمدهای استانی با نیازهای شهری، تنها راه رفع مشکل و حرکت در جهت ساخت بندرعباس و رسیدن آن به جایگاه واقعی خود است. شهردار برنامه‌های خود را در این جهت ارائه کند.
 
بابت تاخیر در پرداخت حقوق کارگران عذرخواهی می‌کنم
"مهدی نوبانی" شهردار بندرعباس در تشریح گزارش فعالیت‌های شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ گفت: ستاد استقبال از بهار در بهمن ماه آغاز به کار کرد. 
نوبانی اضافه کرد: با همکاری اعضای شورا خوشبختانه توانستیم سهمیه ۲۴ اتوبوس که تخفیف ۸۰ درصدی دولت را شامل شده بود از دست ندهیم. این ۲۴ دستگاه در سال ۱۴۰۱‌ به حمل و نقل محلات کمتر برخوردار اضافه می‌شود.
شهردار بندرعباس با بیان اینکه خوشبختانه در نوروز هیچ بحرانی نداشتیم، گفت: با توجه به اینکه بندرعباس میزبان بیش از ۴ میلیون مسافر بود، مشکلاتی در ساعات صبح در بحث سرویس‌های بهداشتی داشتیم که سعی کردیم با همکاری دیگر ارگان‌ها و نصب سرویس‌بهداشتی موقت این موضوع را حل کنیم.
نوبانی بیان کرد: پل عابر پياده، روبروی بندر شهید حقانی در جهت كاهش حجم ترافيک بلوار ساحلی در تعطيلات نوروز ظرف مدت بيست روز آماده شد.
وی درباره برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱ گفت: تلاش می‌کنیم امسال طبق برنامه‌ جلو برویم. یقینا اولویت اصلی پروژه‌های نیمه تمام است.
نوبانی با اشاره به اینکه به جد به دنبال حل مسائل پروژه‌هایی که خلل قانونی دارند، هستیم، افزود: برای پروژه ساحلی شرقی چندین جلسه با استانداری گرفته‌ایم که در حال حاضر پروژه فعال است. همچنین تقاطع غیرهم سطح پیامبراعظم نیز به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
شهردار بندرعباس عنوان کرد: پروژه پارک صدف در حال کار است و به زودی افتتاح می شود. پروژه بهسازی رواق بازار و ورودی شهر در حال کار و فعال است. اتمام ساختمان اداری و احداث پارک ۵۰ هکتاری از دیگر برنامه‌های امسال است.
نوبانی با بیان اینکه برای تاخیر در پرداخت حقوق‌ها شرمنده تمام همکارانم هستم و عذرخواهی می‌کنم، گفت: ارزش افزوده که یکی از درآمدهای پایدار شهرداری است در کل کشور تا ۳۱ فروردین پرداخت نمی‌شود به همین علت تاخیری در حقوق پرسنل ایجاد شد‌ه است. امسال بحث درآمدهای پایدار شهرداری را با جدیت پیگیری و اجرا می‌کنیم که دیگر درگیر این مسائل نشویم.
شهردار بندرعباس افزود: قول می‌دهم تلاش می‌کنیم که بتوانیم هرچه سریعتر حقوق کارگران را پرداخت کنیم.
ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس درباره تعیین تکلیف پروژه بی‌‌.آر.تی گفت: از ابتدای سال کارگروهی برای بررسی این مهم تشکیل شده است‌. از مشاوران مختلفی کمک گرفتیم و در حال جمعبندی روی نحوه‌ی اجرا هستیم. نتیجه نهایی را به زودی اعلام می‌کنیم.
 
به خاطر ارزش مادی هدایا را عودت ندادیم؛ هدف فرهنگسازی بود
"یعقوب دبیری نژاد" عضو شورای شهر در پایان جلسه درباره‌ی عدم دریافت هدایا و واکنش رئیس شورای شهر گفت: روايت است حضرت رسول (ص) در پاسخ به ماموري كه براي جمع آوري زكات رفته بود و هديه اي گرفته بود در جمع اصحاب بر روي منبر رفتند و فرمودند: چرا در خانه پدر و مادرش نمی‌نشیند تا ببیند آیا باز هم مردم براى او هدیه می‌آورند یا نه؟! سوگند به آن کسی که جان من در دست او است، [آن کارگزار] هيچ چیز از این هدایا بر نمی‌دارد، مگر این‌که روز قیامت، آن‌را بر دوش خود خواهد کشید، اگرچه شترى، گاوى و یا گوسفندى باشد».
وی با بیان اینکه دو ماه پيش در همين صحن، استاد اخلاق آيت‌الله درويشي خطاب به همه اعضا يك سبد نارنگي را مثال زد و گفت: مواظب باشيد دريافت هديه و سوغاتي و تحفه حتي اگر يك خودكار يا يك سبد نارنگي باشد ولو آنكه آن شخص توقعي از شما ندارد، تا زماني كه به عنوان عضو شورا نشسته‌ايد، ايراد شرعي دارد. 
دبیری نژاد با تاکید بر اینکه ماهم از قبل اعلام كرديم هدايا ارزش مادي ندارد اما براي فرهنگ سازي حذف اين سنت غلط اين اقدام را انجام داديم، اضافه کرد: امیدواریم این روند مورد توجه همه مديران قرار گيرد. 
عضو شورای شهر گفت: جاي تاسف دارد كه همكار ما در شورا توجيه كند كه هداياي دريافتي ارزش مادي نداشته، مگر ما به خاطر ارزش مادي اين كار را كرديم؟ قطعا حتي اگر سر سوزن هم بود باز هدايا را عودت مي‌داديم. 
دبیری نژاد با بیان اینکه نميدانم چه اتفاقي افتاده كه برخي افراد اينطور به خاطر پس دادن اين هدايا برآشفته شدند، عنوان کرد: در صحن شورا ما را مورد تهمت و تخريب قرار مي‌دهند و دست آخر هم اجازه نمي‌دهند پاسخ دهيم.
وی با اشاره به اینکه اگر بدنبال هياهو بودم همان زماني كه كارت هديه‌اي كه از هزينه بيت المال داده شد و به رئيس شورا پس دادم را در بوق كرنا مي‌كردم، گفت: اگر تمام فضاي مجازي و رسانه‌ها را عليه ما بسيج كنند بازهم ما از بازگرداندن هدايا ذره‌اي پشيمان و نادم نيستيم ولو آنكه يك سر سوزن باشد.
منتشر شده: 1
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۱
سلام وقتی دوستان در شورای شهر اینگونه بجان هم افتاده اند چه توقعی می‌توان داشت که شهری زیبا ومترقی داشته باشیم.!!!!!
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها