آشنایی با داوران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ داور در اتاق ویدیو چک قضاوت خواهند کرد.

به گزارش صبح ساحل، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درحالی از ۳۰ آبان آغاز می‌شود که به جز تیم ملی فوتبال ایران، تیم داوری ایرانی نیز در این رقابت‌ها حضور دارد.

علیرضا فغانی یکی از ۳۶ داور وسط جام بیست‌ودوم خواهد بود و محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری نیز ۲ کمک داور ایرانی هستند که در میان داوران جام جهانی قطر حضور دارند.

در این مسابقات ۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ داور در اتاق ویدیو چک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت. علیرضا فغانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی‌های زیادی را سوت زد در این رقابت نیز حضور خواهد داشت.

همچنین سه داور به نام‌های استفانی فراپارت از فرانسه، سالیما موکانسانگا از رواندا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن اولین زنانی هستند که در تاریخ ۹۲ ساله این رقابت‌ها شانس قضاوت حداقل یک بازی جام جهانی مردان را دارند. سه کمک داور زن دیگر نیز به این سه داور اضافه خواهند شد.

استفانی فراپارت داور فرانسوی پیش از این بار‌ها در فوتبال مردان تاریخ سازی کرده است و اولین زنی بود که داوری یک بازی بزرگ اروپایی مردان را برعهده گرفت و دیدار سوپرجام بین چلسی و لیورپول در سال ۲۰۱۹ را قضاوت کرد. او همچنین به اولین زنی تبدیل شد که قضاوت یک بازی از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا میان یوونتوس و دیناموکیف را برعهده گرفته است. او راه جدیدی را آغاز کرد و در سال ۲۰۲۱ به اولین قاضی زنی تبدیل شد که یک دیدار از مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی مردان (هلند و لتونی) را سوت زده است.

سالیما موکانسانگا از رواندا نیز قبلا نام خود را در کتاب‌های تاریخ فوتبال آفریقا ثبت کرده است و اولین زنی است که در اوایل سال جاری قضاوت مسابقات جام ملت‌های آفریقا را بر عهده گرفت. در دیدار میان گینه و زیمباوه، او به قضاوت پرداخت.

یوشیمی یاماشیتای ژاپنی نیز اولین زنی است که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مردان یک دیدار را قضاوت کرده است. او ماه گذشته مسابقه میان ملبورن سیتی با چونام دراگونز از کره جنوبی را داوری کرد. او همچنین قضاوت دو بازی در رقابت‌های جام جهانی زنان ۲۰۱۹ فرانسه را بر عهده گرفت.

همچنین علیرضا فغانی و تیم داوری ایرانی نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشتند و ۴ بازی را قضاوت کردند. آلمان - مکزیک، صربستان - برزیل - آرژانتین- فرانسه  و بلژیک  وانگلیس بازی‌هایی بودند که فغانی سوت زد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها