سقف افزایش اجاره مسکن در قشم اعلام شد



 رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سقف مجاز افزایش اجاره بها برای واحدهای مسکونی را ۲۰ درصد و واحدهای تجاری را نیز ۳۰ درصد اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، افشار فتح الهی در نشست ساماندهی وضعیت اجاره بها با حضور رییس اداره تعزیرات شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان، اظهار داشت: با هدف ساماندهی وضعیت اجاره بهای واحدهای مسکونی سقف مجاز برای واحدهای مسکونی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین سقف افزایش نرخ اجاره بها برای واحدهای تجاری نیز تا ۳۰ درصد خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اجاره واحدهای مسکونی به صورت غیرمجاز، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با مشاوران املاک و مالکان متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته فتح الهی؛ همچنین مالکانی که تصمیم دارند واحد مسکونی خود را به صورت شبانه کرایه دهند باید برای اخذ مجوزهای لازم به مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها نیز تشکیل شده و به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با هماهنگی که با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم صورت گرفته در صورت مشاهده تخلف علاوه بر پلمب، واحد متخلف تا پنج برابر تخلف جریمه  می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس حق معامله مشاوران املاک معادل نیم درصد از طرفین معامله خواهد بود.

فتح الهی پیرامون برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت اجاره بهای واحدهای تجاری نیز گفت: سقف مجاز برای افزایش اجاره واحدهای تجاری ۳۰ درصد بوده و مالکان تمام واحدهای تجاری ملزم به رعایت این موضوع می باشند.

وی افزود: تمامی اجاره نامه های مربوط به واحدهای تجاری باید به تایید مالکان مجتمع ها رسیده و همچنین حقوق مالکانه و حق شارژ این واحدها نیز باید در زمان تنظیم قرارداد اجاره تسویه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن های ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ سازمان تعزیرات حکومتی هرگونه تخلف در زمینه تنظیم قرارداد اجاره بها را گزارش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها