نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد



رسانه‌های ژاپنی ساعاتی پیش اعلام کردند نخست‌وزیر پیشین این کشور هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

    

به گزارش صبح ساحل، خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های ژاپن گزارش داد "شینزو آبه"، نخست‌وزیر پیشین ژاپن ساعاتی پیش هنگام سخنرانی در شهر "نارا" از پشت سر و در فاصله سه متری هدف چند گلوله قرار گرفته است.

گفته می‌شود آبه به بیمارستان منتقل شده و بنا بر گزارش‌ها هم‌اکنون بیهوش است. شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن به نقل از منابع آتش‌نشانی حاضر در محل حادثه اعلام کرد شینزو آبه «هیچ گونه علائم حیاتی از خود نشان نمی‌دهد».

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند شینزو آبه بیهوش و در حالی که دچار حمله قلبی شده بود به بیمارستان منتقل شده است.

نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد: وضعیت شینزو آبه پس از اصابت گلوله وخیم است.

نیرو‌های امنیتی عامل تیراندازی را دستگیر کرده‌اند. انگیزه و هدف عامل یا عاملان ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است. بنابر گزارش رسانه‌های ژاپنی عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله و عضو سابق نیروی دریایی این کشور است. او از اسلحه دست ساز برای حمله به آبه استفاده کرده است.

"فومیو کیشیدا"، نخست‌وزیر ژاپن نیز پس از اعلام این خبر، کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرده و به پایتخت بازگشته است.

این در حالی است که وزارت کشور ژاپن کرده هیچ برنامه‌ای برای تعویق یا تغییر تاریخ انتخابات مجلس نمایندگان در روز یکشنبه آینده وجود ندارد.

به گزارش رویترز، شاخص نیکی ژاپن پس از اعلام ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور رشد خود را از دست داد. شاخص نیکی (شاخص نوسانات قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار ژاپن) مشهورترین شاخص تغییرات قیمت در بورس اوراق بهادار توکیو در ژاپن است.

آبه دو دوره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و پس از آن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژاپن بود. او همچنان از چهره‌های کلیدی حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن محسوب می‌شد و در بین نخست وزیران پس از جنگ جهانی دوم سومین دوره طولانی تصدی را دارا بوده‌ است.

شینزو آبه در دوره طولانی‌ نخست وزیری خود ناظر بر روند بازیابی کشورش از بحران‌های مختلف اعم از زلزله، سونامی و فاجعه هسته‌ای بوده است. او در سال ۲۰۲۰ به دلیل مشکلات جسمانی از سمت خود استعفا کرد.

پس از آن یوشیهیده سوگا به سمت نخست وزیری برگزیده شد اما او نیز چندی بعد در حالی که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بود و باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه را تکمیل می‌کرد، استعفا کرد.

چندی بعد فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، نخست وزیر منتخب ژاپن به طور رسمی صدمین نخست وزیر ژاپن شد.

ترور ناموفق نخست وزیر پیشین ژاپن

نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد + فیلم و تصاویر

«تصویر فرد ضارب پس از شلیک به شینزو آبه»

نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد + فیلم و تصاویر

نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد + فیلم و تصاویر

نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد + فیلم و تصاویر

نخست‌وزیر پیشین ژاپن ترور شد + فیلم و تصاویر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها