حادثه دلخراش در ساختمان 5 طبقه نایبند شمالی بندرعباس

آسانسور مرگ



مرد 60 ساله ای پس از سقوط از آسانسور محل زندگی اش در نایبند شمالی جان خود را از دست داد. وی در طبقه آخر آپارتمان  5 طبقه زندگی می‌کرد که بنا به دلایل نامعلوم در طبقه سوم هنگام ورود به آسانسور دارای نقص فنی به درون چاله آن سقوط کرد.  به گفته علیرضا احمدی منش، دادستان بندرعباس تحقیقات در خصوص دلیل اصلی مرگ این مرد میانسال آغاز شده و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.
  

روز حادثه 

ساعت 7 و 16 دقیقه صبح 29 تیرماه جاری  مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی بندرعباس ، خبر سقوط فردی در چاله آسانسور دریافت کرد. تیم نجات آتش‌نشانی از ایستگاه شماره ۱ به‌محض اطلاع از وقوع سانحه، به محل اعزام و عملیات انتقال حادثه‌دیده به سطح  انجام شد. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بابیان اینکه حادثه در ساختمان مسکونی در بن‌بست طراوت نایبند شمالی رخ‌داده است ادامه داد:  یکی از ساکنان این ساختمان  براثر نقص فنی کابین آسانسور در طبقه سوم ساختمان گیر کرد که به دلایلی که هنوز مشخص نیست در چاهک آسانسور سقوط کرد  که براثر شدت جراحات در دم جان باخت.محمدامین لیاقت از شهروندان خواست به هنگام گیرکردن در آسانسور خونسردی خود را حفظ نموده و بدانند تا زمانی که خودسرانه اقدام به خروج نکنند در امان خواهند بود.به گفته وی  محبوسان در اسانسور  آژیر کابین را به صدا درآورند، سپس با شماره شرکت که درون آسانسور درج‌شده تماس بگیرند.اگر به هر دلیل موفق به دریافت کمک نشدند با ۱۲۵ آتش‌نشانی ارتباط برقرار کرده تا امدادگران برای نجات اقدام کنند.لیاقت تأکید کرد: برای سرویس و نگهداری با شرکت‌های مجاز که مورد تائید انجمن آسانسور هستند، قرارداد 
بسته شود.
 

بررسی نواقص آسانسور مجتمع‌ها

دادستان بندرعباس بااعلام اینکه تیمی برای بررسی نواقص آسانسور مجتمع ها تشکیل شده است گفت: بر اساس وقوع حوادث ناشی از آسانسور،ارائه  گزارشی  آتش نشانی در این زمینه  وهمچنین  اطلاعاتی از وضعیت آسانسورها ،موضوع در شورای پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت . احمدی منش همچنین ادامه داد:  در این شورا مقرر گردید ، تیمی متشکل از آتش نشانی ، راه و شهرسازی ، پلیس اماکن و نماینده  انجمن آسانسور با مدیریت سازمان استاندارد از آسانسورها با اولویت ساختمان های  اداری، ساختمان های پرجمعیت و مجتمع های تجاری شهر بازدید به عمل آورده و تطبیق یا عدم تطبیق وضعیت آسانسورها را با استاندارد ملی بررسی نمایند . این مقام قضایی همچنین اظهار داشت: این تیم موظف هستند پس از یافتن نواقص آسانسورها، آن را به مالکین و مدیران اعلام کنند تا در یک زمان مشخص شده  نواقص  اعلامی را برطرف نمایند . در صورت عدم رفع نواقص در مهلت مقرر توسط مالکین هیئت مذکور می تواند نسبت به پلمپ آسانسورهای معیوب اقدام نمایند.دادستان بندرعباس یادآور شد: متاسفانه مشکل عمده در صنعت آسانسور استان وجود و حضور افراد فاقد صلاحیت در نصب و تعمیرات آسانسور است که به دلیل گران بودن نرخ نصب و تعمیر مردم برای صرفه جویی در هزینه ها به این افراد مراجعه می‌نمایند.
 وی با توصیه عمومی به مردم استان بیان داشت مراجعه به مراکز مجاز نصب و تعمیر آسانسور و اخذ گواهی استاندارد می تواند تا حدود زیادی از حوادث این حوزه بکاهد . وی از مراجع نظارتی حوزه مسکن مانند ادارات راه و شهرسازی ، شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی خواست با هیچ تخلفی در این مورد مماشات ننموده و به شدت برخورد نمایند .
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها