تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی را تا اوایل هفته آینده در هرمزگان



مدل‌های هواشناسی همچنان تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی را تا اوایل هفته آینده در سطح استان هرمزگان و جنوب کشور نشان می‌دهند.

       

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری در سطح استان به ویژه نیمه غربی، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس طی ساعاتی رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.
وی ادامه داد: در مناطق دریایی جنوب به ویژه غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج ماندن دریا خواهد شد و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.
سی سی پور خاطرنشان کرد: از فردا جمعه از گستردگی بارش در سطح استان کاسته خواهد شد و بارش‌ها تا دوشنبه هفته آینده (۱۰ مرداد) بیشتر به صورت رگبار موقتی در ارتفاعات و مناطق مستعد و برخی نقاط خلیج فارس رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: از لحاظ دمایی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت، اما از اوایل هفته آینده به تدریج افزایش دما در استان پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها