مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:

مدرسه تالار میناب پس از تخصیص منابع مالی ساخته می‌شود



 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: مدرسه قدیمی تالار میناب در لیست مدرسه‌های تخریبی استان قرار داشته که پیگیری لازم برای تخصیص تأمین منابع مالی برای این فضای آموزشی در دستورکار نوسازی قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل,«سید فخرالدین هاشمی»مدیر کل نوسازی,توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: البته در ساخت این مدرسه همچون دیگر مدرسه‌های تخریبی هرمزگان درصورت تأمین اعتبار دولتی و مشارکت خیران مدرسه ساز، درنگ نخواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز را بیشتر به سمت نوسازی و بازسازی مدارس تخریبی سوق می‌دهیم، بیان داشت: البته ما خود نیز نگران‌ ریزش سقف‌های لرزان  هستیم و امیدواریم که با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی این گونه مدارس هرچه زودتر برچیده شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآور شد: مدرسه تخریبی تالار میناب ۲ شیفته شامل مدرسه ۶ کلاسه پسرانه شهید اقصمی با ۱۴۰ دانش آموز و مدرسه ۶ کلاسه دخترانه حضرت مریم(س) با ۱۶۰ دانش آموز، ۴۸ سال ساخت است که به محض تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 
هاشمی تصریح کرد: تا آخرین کلاس درس غیراستاندارد در استان برچیده نشده است، دست از تلاش برنمی‌داریم و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این مدرسه‌ها هرچه زودتر برچیده شوند.
وی با اشاره به اینکه مدارس غیراستاندارد شامل مدرسه‌ها تخریبی و نیازمند مقام سازی است، یادآور شد: تعداد مدرسه‌های تخریبی هرمزگان درسال ۱۳۹۶ بیش از ۱۳۰ فضای َآموزشی بوده که باتوجه به مشارکت خیران مدرسه ساز و تخصیص اعتبارات دولتی تا مهرماه امسال  تعداد این مدرسه‌ها به کمتر از ۵۰ مدرسه کاهش خواهد یافت.
پیش از این رییس شورای اسلامی روستای تالارمیناب گفته بود: تنها مدرسه ابتدایی این روستا تخریبی بوده و ۱۲ سال است که در اولویت نوسازی قرار دارد.
به گفته عیسی زارعی؛ این مدرسه باوجود همه پیگیری‌ها تا کنون همچنان جرو ۱۰ مدرسه در اولویت قرار دارد و اقدامی برای آن انجام نشده است.
 روستای تالار در دهستان حکمی میناب و در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.
براساس اخبار منتشره در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد و ناایمن در قالب ۲ هزار کلاس درس در استان هرمزگان وجود دارد که بنا شده که بخش قابل توجهی از این مدارس تا مهرماه امسال نوسازی و بهسازی شوند.
همچنین مهرالله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اسفند ماه سال گذشته گفته بود: بیش از ۳۵۰ مدرسه در استان هرمزگان نیازمند تخریب و بازسازی بوده و این نوید را می‌دهیم که این مدارس تا پایان دولت جمع‌آوری و بازسازی می‌شوند.
میناب در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

پیش از این در روز 20 مرداد رییس شورای روستای تالار میناب از 12 سال در انتطار نوسازی این مدرسه خبر داد.

منبع: ایرنا هرمزگان
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها