شهردار شیراز:

افق و نقشه راه حوزه فرهنگ در مدیریت شهری شیراز معین باشد



شهردار شیراز با تأکید بر گسترش فرهنگ و اخلاق شهروندی گفت: باید افق و نقشه راه حوزه فرهنگ شهرداری شیراز معین باشد.
به گزارش صبح ساحل، «محمدحسن اسدی»، شهردار شیراز به همراهی رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی این کلانشهر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بازدید و طی جلسه‌ای با رئیس، معاونین و مدیران این سازمان در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی این حوزه قرار گرفت.

در این جلسه که به بررسی برنامه‌های انجام شده و طرح‌های آینده پرداخته شد، رویکرد راهبردی و سیاستگذاری بخش های فرهنگی هنری، گردشگری و زیارت، ورزشی و تفریحات سالم، اجتماعی، عمرانی، ارتباطات و دیگر برنامه‌ و رویکردهای وابسته به این سازمان پردازش شد.

شهردار کلانشهر شیراز که از بدو فعالیت خود به‌عنوان مدیر ارشد شهری جلسات، دیدارها و بازدیدهای متعدد کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها و فعالیت‌های مختلف مدیریت شهری اختصاص داده، اولین بازدید خود را از معاونت فرهنگی داشت که این نشان از اهمیت مقوله فرهنگ از منظر او است.

محمدحسن اسدی در این دیدار با رئیس و مجموعه مدیریتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر گسترش فرهنگ و اخلاق شهروندی خاطرنشان کرد: باید افق و نقشه راه حوزه فرهنگ شهرداری شیراز معین باشد که برای این نقشه راه، می‌توان از بستر برنامه ۱۴۰۴ شورای اسلامی شهر استفاده کرد.

او با بیان اینکه گسترش فرهنگ شهروندی از وظایف شهرداری است، گفت: باید در این راستا یک‌ منشور اخلاقی تدوین و برای بسترسازی در فرهنگ شهروندی نخست تبعیت‌پذیری و تعهد در منشور کارمندی مدیریت شهری ایجاد شود.

برنامه‌ریزی برای راه اندازی موزه شهرداری و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز از دیگر مواردی بود که مدیر ارشد شهری به آن پرداخته و بر نقش‌آفرینی شهرداری کلانشهر شیراز در همه حوزه‌ها به‌ویژه سرمایه‌گذاری ورزشی نیز تأکید کرد.

به اعتقاد اسدی؛ تقویت زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی و ایحاد درآمد پایدار، توجه به اقشار مختلف به‌ویژه معلولین و اولویت مسجدمحوری با تقویت کارکردهای نو از دیگر مواردی است که باید در حوزه فرهنگی به آن توجه ویژه داشت. 

او شهرداری را یک نهاد درآمد هزینه ذکر و گفت: باید هر دو کارکرد با هم پیش روند.

رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث فرهنگی زیربنای اقتصاد و سیاست‌گذاری است، گفت: ما اگر فرهنگ شهروندی را درست حاکم کنیم اقتصاد شهر پویاتر می‌شود و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حاکمیت به شکل بهتری اتفاق می‌افتد.

این مقام سیاستگذار شهری در حوزه فرهنگ تصریح کرد: اگر برای اقداماتی که در راستای فرهنگ‌سازی صورت می‌پذیرد، هزینه‌ای هم انجام می‌شود، سودمند است؛ چرا که در قبال این هزینه انجام شده؛ اخلاق، مرام، معرفت و شعور اجتماعی و شهروندی بدست می‌آید و این خود همان درآمدزایی از هزینه‌های صورت گرفته و درواقع یک سرمایه‌گذاری برای آینده است.

مصطفی مشفقیان معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و راهبردهای آتی این سازمان را ارائه داد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها