عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با منیبان:

حساب بانکی افراد بی‌حجاب مسدود می‌شود



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.

 

به گزارش صبح ساحل، رسانه مُنیبان نوشت: حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره اتفاقات اخیر و عدم ارائه خدمات به خانم های کم حجاب گفت: وقتی ناآرامی‌ها زیاد می‌شود اراذل و اوباش افزایش پیدا می‌کنند، در جاده می‌ریزند و بی‌حجابی زیاد می‌شود در نتیجه وقتی ناآرامی‌های تمام شود این موارد هم تمام می‌شوند. همه این موارد یکی دو هفته دیگر جمع می‌شوند منظور این است که روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دادستان کل اعلام کرد گشت ارشاد تعطیل شده است، افزود: حتماً نباید گشت ارشاد باشد؛ ۲۰ سال است که گشت ارشاد نداریم بلکه پلیس امنیت اخلاقی داشتیم. در مجموع حجاب وجود دارد اما روش و شیوه دعوت به آن تغییر کرده است.

جلالی در توضیح اینکه منظور از تغییر روش دعوت به حجاب چیست؟ تصریح کرد: منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.

 

در روزهای گذشته، خبری درمورد تعطیلی گشت ارشاد با واکنش‌های بسیاری در جامعه همراه شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا گشت ارشاد تعطیل شد، ابراز کرد: گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تأسیس شد از همانجا نیز تعطیل شد. البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش‌های رفتاری در سطح جامعه ادامه می‌دهد.

به نوشته تجارت نیوز، پس از آن گمانه زنی‌ها برای جایگزین شدن جریمه بدحجابی قوت گرفته است. حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع بانوان متحصن قم گفت: به حول و قوه الهی هزینه‌ بدحجابی و بی‌حجابی را در کشـور بالا خواهیم برد.

 

 

واکنش نماینده مجلس به حذف گشت ارشاد

به نوشته خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در واکنش به صحبت‌های اخیر دادستان کل کشور درمورد گشت ارشاد، بیان می‌کند که اینکه دستور دادند که گشت ارشاد جمع شود، یک اقدام قابل تحسین اما دیرهنگام است. ای کاش قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد و در عمل مشاهده کنیم که برخی رفتارها و تصمیم‌ها چه قدر می‌تواند به جامعه و امنیت کشور و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب زند، در زمان و هنگام خودش تصمیم گرفته شود. آنچه دو سه هفته قبل درخصوص طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی شنیده‌ام این است که گشت ارشاد در آنجا محلی از اعراب نداشته و تصمیم بر اقدامات ایجابی است.

رشیدی کوچی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به صحبت‌های اخیر دادستان کشور مبنی بر اینکه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مدت زمان ۱۵ روزه قرار است نظر خود را در مورد مسئله حجاب اعلام کنند، آیا در مجلس این موضوع مطرح شده است یا خیر، بیان کرد: «در مجلس هنوز صحبتی نشده است اما قبل از این مسائل، به نظر می‌رسد که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک طرح جامعی را درمورد مقوله حجاب داشته باشد که در آن جایی برای گشت ارشاد نباشد و عزیزان بخواهند در حوزه فرهنگی کاری را انجام دهند، در واقع در حوزه ایجابی باشد نه سلبی. به نظر می‌رسد مقدماتش آماده شده است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها