اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

فاز اول طرح آموزش مبانی ترافیکی به دانش آموزان مدارس حاشیه راهها آغاز شد



به گزارش صبح ساحل، «محسن کامرانی»، رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری، گفت: با توجه به اینکه 64% تلفات جاده ای مربوط به دانش آموزان زیر 18 سال می باشد لذا به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیکی عبور و مرور و همچنین دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راهها این اداره کل اقدام اجرای طرح موصوف نموده است.

این مقام مسئول روز دوشنبه در یک آیین تجلیلی گفت: «در صورت اجرای این طرح در کنار مشارکت همگانی دهیاران و پلیس راه بطور یقین وضعیت جاده‌های روستایی بهبود و سهم تصادف‌های جاده‌های روستایی از به نصف کاهش خواهد یافت.

محسن کامرانی نصب علایم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، نصب علایم بر روی ادوات کشاورزی، مجاب نمودن راکبان موتورسیکلت‌ها به استفاده از کلاه ایمنی، برخورد با موتور سیکلت های فاقد گواهی نامه و سند را از جمله موارد کاهش تصادف‌ها دانست و افزود: «در صورت اعمال این اقدام‌ها و ارائه راهکارهای مربوط به فرهنگ سازی و آموزش، میزان تصادف‌ها در جاده‌های روستایی به مراتب کمتر خواهد شد.
گفتنی است این طرح در فاز اول برای 70 مدرسه حاشیه راهها در سطح استان اجرا می گردد که به منظور اثر بخشی آموزش توزیع اقلام ایمنی نیز در بین دانش آموزان انجام می پذیرد.

   

فاز اول طرح آموزش مبانی ترافیکی به دانش آموزان مدارس حاشیه راهها آغاز شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها