فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ آرژانتین ۱ – فرانسه ۰/ مسی به یکی از آرزوهایش نزدیکتر شد



تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه در دیدار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند.

   

به گزارش صبح ساحل، از ساعت ۱۸:۳۰ سوت آغاز دیدار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه لوسیل توسط شیمون مارسینیاک داو لهستانی به صدا درخواهد آمد.

مهم‌ترین آمار پیش از فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲

آلبی‌سلسته و خروس‌ها در حالی به مصاف هم رفتند که هردو تا پیش از این فینال ۲ قهرمانی در ویترین افتخارات‌شان داشتند و در پی کسب سومین جام بودند. از طرفی آرژانتین به خاطر مسی نگاه ویژه‌ای به این جام طلایی داشت و فرانسه هم می‌خواست نخستین تیم باشد که جام طلایی فیفا (بعد از دوران جام ژول ریمه) را برای ۲ مرتبه پیاپی بالای سر می‌برد.

پیش از فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، این دو تیم ۱۲ مرتبه به مصاف هم رفته بودند که آرژانتین ۶ بازی را برده و فرانسه در ۳ بازی پیروز شده. ۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. از ۱۲ مصاف آرژانتین و فرانسه ۳ دیدار در جام‌جهانی بوده که ۲ بازی را آرژانتین برده و یک بازی را فرانسه. اولین بازی آرژانتین در تاریخ جام‌جهانی در سال ۱۹۳۰ مقابل فرانسه بوده. برای خروس‌ها آن دیدار دومین مصاف‌شان در تاریخ جام‌جهانی بود. آخرین مرتبه پیش از این دیدار هم سی‌ام ژوئن ۲۰۱۸ در نخستین دیدار از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف همرفتند که آن دیدار را فرانسه با نتیجه ۴-۳ برد و در نهایت هم به جام رسید. برای فرانسه گریزمن (پنالتی)، پاوار و امباپه (۲ مرتبه) گلزنی کردند و برای آرژانتین هم دی‌ماریا، مرکادو و آگوئرو دروازه حریف را فرو ریختند. گل زیبای پاوار در آن دیدار بهترین گل تورنمنت شد.


نتایج آرژانتین و فرانسه تا فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲

آرژانتین در گروه D جام‌جهانی ابتدا به عربستان‌سعودی ۲-۱ باخت، سپس مکزیک را ۲-۰ برد و در آخرین دیدار هم ۲-۰ لهستان را شکست داد تا صدرنشین شود. در مرحله یک‌هشتم نهایی آرژانتین ۲-۱ استرالیا را برد، سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی پس از تساوی ۲-۲ مقابل هلند در ضربات‌پنالتی این حریف را ۴-۳ شکست داد و در نیمه‌نهایی هم کرواسی را ۳-۰ برد تا راهی فینال شود.

لحظه به لحظه با فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲/ آرژانتین و فرانسه در پی ستاره سوم

فرانسه در گروه C جام‌جهانی ابتدا مقابل استرالیا ۴-۱ پیروز شد، سپس دانمارک را ۲-۱ برد و در آخرین بازی مرحله گروهی ۱-۰ به تونس باخت. در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل لهستان ۳-۱ پیروز شدند، سپس در مرحله یک‌هشتم نهایی انگلیس را ۲-۱ بردند و در مرحله نیمه‌نهایی هم با برتری ۲-۰ مقابل مراکش به فینال راه پیدا کردند.

لحظه به لحظه با فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲/ آرژانتین و فرانسه در پی ستاره سوم


ترکیب آرژانتین و فرانسه برای فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲

ساعتی پیش از شروع فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ترکیب دو تیم به این شرح اعلام شد:

آرژانتین: امیلیانو مارتینس، ناهوئل مولینا، کریستین رومرو، نیکولاس اوتامندی، نیکولاس تالیافیکو انسو فرناندس، رودریگو دی‌پائول، الکسیس مک‌آلیستر، آنخل دی‌ماریا، خولیان آلوارس و لیونل مسی

فرانسه: هوگو لوریس، ژول کونده، رافائل واران، دایوت اوپامکانو، هرناندس، اورلین شوامنی، آدرین رابیو، آنتوان گریزمن، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو


گزارش بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲

نیمه اول

بازی را آرژانتین بهتر و روبه‌جلو شروع کرد تا این که نخستین موقعیت خطرناک با شوت الکسیس مک‌آلیستر خلق شد؛ ضربه‌ای که در دقیقه ۵ در آغوش هوگو لوریس آرام گرفت. پس از دقایقی فرانسه هم از لاک دفاعی خارج شد و خطایی که به‌دست آمده بود با ضربه سر اولیویه ژیرو در دقیقه ۲۰ از بالای دروازه به بیرون رفت. البته داور خطای مهاجم خروس‌ها را هم پس از این ضربه گرفت. آلبی‌سلسته از برتری‌اش با پنالتی‌ای که عثمان دمبله روی آنخل دی‌ماریا مرتکب شد، نتیجه گرفت. این ضربه را در دقیقه ۲۳ لیونل مسی برخلاف جهت حرکت هوگو لوریس به گوشه چپ دروازه فرستاد. این اولین گل مسی در فینال جام‌جهانی به شمار می‌رفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها