دو هشدار نارنجی جوی و دریایی هواشناسی هرمزگان



باراش باران از صبح امروز در شهرستان های بستک، بندرلنگه، پارسیان و میناب و جزیره لاوان واز دقایقی پیش در بندرعباس آغاز شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در ساعت های گذشته در پارسیان ۴۸ میلیمتر باران باریده است.

این بارش‌های در بستک و لاوان ۱۱ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان گفت: این بارندگی تا ظهر فردا ادامه دارد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.
وی گفت: دریا نیز طی امروز و فردا با افزایش سرعت باد‌های شمال غربی در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر سامانه پر فشار سرد، از بعداز ظهر فردا چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه ۲۵ دی ماه، وزش باد و کاهش دما در هرمزگان پیش بینی می‌شود.
مجتبی حمزه نژاد افزود: مناطق شرقی، و مرکزی استان بویژه بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان، قشم، جاسک، سیریک، و جزایر تنب بزرگ، بوموسی، سیری، کیش و لاوان تحت تاثیر این سامانه قرار دارند.
وی گفت: کاهش موقتی کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد شدید، سرمازدگی محصولات کشاورزی و اختلال موقت در فعالیت ناوگان هوایی از خطرات احتمالی این شرایط جوی است.

همچنین این اداره کل نسبت به مواج شدن دریا از بعد از ظهر فردا تا ظهر یکشنبه ۲۵ دیماه هشدار داد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: براثر فعالیت این سامانه وزش باد شدید شمال شرقی به ۵۰ کیلومتر بر ساعت، با احتمال گردو خاک و افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس تا دو متر پیش بینی می‌شود.
مجتبی حمزه نژاد افزود: احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی با شناور‌های سبک، صیادی و تجاری، رفت و آمد شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان، و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی از تاثیرات این سامانه است.
توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها