آمریکا اعطای مجوز صادرات به هوآوی چین را متوقف کرد



دولت بایدن صدور مجوز برای شرکت‌های آمریکایی جهت صادرات به شرکت هوآوی را متوقف کرده است.

      

به گزارش صبح ساحل، به گفته سه منبع آگاه، دولت بایدن تایید مجوز برای شرکت‌های آمریکایی جهت صادرات بیشتر اقلام فناوری به هوآوی چین را متوقف کرده است.

به گزارش رویترز، هوآوی چندین سال است که با محدودیت‌های صادراتی آمریکا در مورد اقلام ۵G و سایر فناوری‌ها مواجه بوده است، اما مقامات وزارت بازرگانی آمریکا مجوز‌هایی را برای برخی از شرکت‌های آمریکایی برای فروش کالا‌ها و فناوری‌های خاص به این شرکت صادر کرده‌ بودند.

یکی از افراد آگاه به این موضوع گفت که مقامات آمریکا در حال ایجاد یک سیاست رسمی جدید برای ممنوعیت ارسال اقلام به هوآوی هستند.

یک منبع دیگر گفت که انتظار می‌رود این اقدام منعکس کننده سیاست سختگیرانه دولت بایدن در مورد هوآوی در سال گذشته باشد. به گفته این شخص، مجوز‌های تراشه‌های ۴G که نمی‌توانستند برای ۵G استفاده شوند، که ممکن است قبلاً تأیید شده باشد، رد شده است. در اواخر دولت ترامپ و اوایل دولت بایدن، مقامات هنوز مجوز‌هایی را برای موارد خاص برنامه‌های ۴G اعطا می‌کردند.

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۹ هوآوی را در لیست سیاه تجاری قرار دادند و اکثر تامین کنندگان آمریکایی را از ارسال کالا و فناوری به این شرکت محدود کردند، مگر اینکه مجوز دریافت کنند. مقامات همچنان به تشدید کنترل‌ها ادامه دادند تا توانایی هوآوی را برای خرید یا طراحی تراشه‌های نیمه هادی که بیشتر محصولاتش را تامین می‌کنند، قطع کنند.

اما مقامات آمریکا مجوز‌هایی را اعطا کردند که به هوآوی اجازه می‌داد برخی از محصولات را دریافت کند. به عنوان مثال، تامین‌کنندگان هوآوی مجوز‌هایی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار را برای فروش به غول تجهیزات مخابراتی از آوریل تا نوامبر ۲۰۲۱ دریافت کردند.

در ماه دسامبر، هوآوی اعلام کرد درآمد کلی آن حدود ۹۱.۵۳ میلیارد دلار بوده است که تنها اندکی نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، زمانی که تحریم‌های آمریکا باعث شد فروش آن تقریباً یک سوم کاهش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها