سامانه «مزایده الکترونیکی و فروش اموال و املاک» قاچاقچیان مواد مخدر راه‌اندازی می‌شود



مدیرکل امور حقوقی و اموال ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که از این پس تمامی مزایده‌های اموال مصادره‌ای موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها از طریق سامانه الکترونیکی دولت انجام می شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، محمد ترحمی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان که حاصل کسب و کار نامشروع قاچاقچیان عامل بسیاری از جرایم و معضلات اجتماعی محسوب می‌شود و بزرگترین عامل انگیزشی قاچاقچیان از سوداگری مرگ و تباهی انسان‌ها و مال اندوزی آنها است که بنابر تجربیات مثبت جهانی در مبارزه با این بلیه شوم، ضربه به بنیه مالی قاچاقچیان در صدر سیاست‌های جنایی در اجماع برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان گردان‌ها است.

عواید حاصل از اموال مصادره‌ای صرف مبارزه با موادمخدر می‌شود

وی افزود: بر این اساس در قانون مبارزه با مواد مخدر اموال ناشی و مورد استفاده در جرایم قاچاق مواد مخدر و روانگردان‌ها، مصادره و برابر قانون عواید ناشی از آن به حساب خزانه کشور واریز و صرف پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها می‌شود.

ترحمی خاطرنشان کرد: در جهت تسهیل در فرایند فروش این اموال از طریق مزایده عمومی و ایجاد فضایی عادلانه برای شرکت حداکثری، فرایند برگزاری مزایده این اموال از طریق سامانه تدارکات دولت انجام خواهد شد.

به گفته وی، شهروندان ضمن اینکه می‌توانند برای بازدید حضوری در مزایده‌های این ستاد به محل‌های اعلام شده مراجعه داشته باشند، امکان رویت تصاویر اموال و شرکت در مزایده را از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت را نیز دارند.

ترحمی اعلام کرد که این خدمت متقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی در مزایده اموال در 4 استان زنجان، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به صورت نمونه انجام و از این پس تمامی مزایده‌های ستاد در سامانه تدارکات دولت (ستاد ایران ) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها