رئیس شورای شهر بندرعباس:

شورا ششم، پرکار و پرتلاش بوده است



هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس روز شنبه نهم اردی‌بهشت به مناسبت گرامیداشت روز شوراها با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس برگزار شد. 

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه جراره»، رئیس شورای شهر بندرعباس با تبریک روز شوراها گفت: اهمیت شوراها و تأثیرگذاری نقش نمایندگان مردم در تصمیم‌گیری و نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است‌؛ این نشان دهنده نگاه ویژه بنیان گذار انقلاب اسلامی است که خواسته بودند کار مردم بوسیله خود مردم و مدیریت شهرها و روستاها بوسیله خود مردم اتفاق بیفتد.

وی افزود: هفت اصل قانون اساسی به نقش شوراها در داره امور محلی اشاره کرده است که اهمیت جایگاه شوراها را نشان می‌دهد. اصل صد قانون اساسی صراحتا نظارت بر برنامه‌ها را بر دوش شوراها گذاشته که نشان از اهمیت جایگاه این نهاد مردمی است.

جراره عنوان کرد: بیش از‌ یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم سپری می‌شود. شورای ششم، شورایی جوان و با نام شورای انقلابی تشکیل شد، این شورا تاکنون پر کار و پرتلاش بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه همکاری لازم برای پیشرفت و توسعه شهر بندرعباس بین مسئولان وجود دارد، اظهار کرد: آینده روشنی را برای شهر متصور هستیم.

جراره گفت: ۷۶ جلسه رسمی در شورا و ۱۷۲ جلسه در کمیسیون‌های شورای ششم برگزار شده است. در کمیسیون‌های تخصصی مشکلات شهربندرعباس مطرح و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتحاد، همدلی و همکاری دستگاه‌ها برای پیشبرد کارها در شهر باید اتفاق بیفتد. برای اینکه دغدغه‌های شهروندان انجام شود باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها باید بهتر شود که قدم‌های خوبی برداشته شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیگیری و بازنگری طرح تفصیلی شهر بندرعباس از موضوعاتی است که در اولویت شورا بوده که به سرانجام رسید. موضوع حریم شصت متری نیز یکی از موضوعات و دغدغه‌های شهروندان ما بود که شهرداری می‌تواند از این طریق درآمد کسب کند. با هماهنگی که اتفاق افتاد می‌توانیم تاثیراتی خوبی را در شهر شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های شوراها که به خاطر اختیارات کم آن‌ها، هماهنگی لازم اتفاق نمیفتد، بحث مدیریت یک پارچه شهری است که همواره آن را پیگیری کردیم.

جراره با بیان اینکه اعضای شورا چند درخواست از استاندار دارند، افزود: پیگیری‌ دو هزار میلیاردی در حوزه آلایندگی یکی از این موضوعات است. این موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی در شوراهای شهر و روستاها بگذارد. اگر در این زمینه بتوانیم حق و حقوق شهروندان را دریافت کنیم، می‌توانیم پروژه‌های ماندگاری را در شهر ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: لازمه ایجاد پروژه‌های ماندگار شهری که دغدغه شوراها است، بودجه کافی است تا بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم در این زمینه یکی از موضوعات بحث ارزش افزوده است که با همکاری استاندار و تصمیمی که اعضای شورا در موضوع هزینه کرد ارزش افزوده مد نظر قرار داده‌اند، امیدواریم اتفاقات خوبی برای شهر رخ دهد. یکی از درامدهای پایدار شهرداری‌ها، ارزش افزوده است. قطعا برای اینکه مردم شاهد توسعه شهر و اعتماد لازم برای دادن مالیات‌های ‌خود باشند اختصاص این موضوع به پروژه‌های عمرانی است.

جراره در پایان افزود: بحث تجهیز ماشین آلات از طریق گمرکات را از جناب استاندار درخواست می‌کنیم. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم خدمات خوبی برای شهروندان داشته باشیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها