برداشت 30 هزار تنی محصول ذرت علوفه‌ای از مزارع میناب



معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب از برداشت 30 هزار تنی محصول ذرت علوفه‌ای از مزارع سطح زیر کشت شهرستان تا پایان فصل برداشت خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «ناصر نورزاده»، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: در فصل زراعی جاری ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان میناب به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص پیدا کرد که در راستای اصلاح الگوی کشت  و مشاوره های انجام شده به کشاورزان این کار صورت گرفته است.

وی افزود: سطح زیر کشت  و تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است وبه طور متوسط از هرهکتار ۵۰ تن محصول برداشت می شود.

نورزاده گفت: تا پایان فصل برداشت این محصول پیش بینی می شود که از مزارع سطح زیر کشت شهرستان 30 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت و به واحد های دامداری در سراسر کشور ارسال شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب اضافه کرد: ارقام کشت شده از نوع سینکل کراس  ۷۰۴  است که عمده این محصول کشت شده در روستاهای چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا، تیرور و گوربند واقع در بخش مرکزی میناب و روستاهای بخش توکهور و هشتبندی است.

نورزاده گفت: عمده آبیاری این مزارع به صورت سیستم آبیاری تحت فشار است که باعث راندمان محصول  و  تولید در واحدهای سطح شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها