طرح سرطان قطر ۲۰۲۳-۲۰۲۶ آغاز شد



نخست وزیر و وزیر امور خارجه شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی طرح سرطان قطر ۲۰۲۳-۲۰۲۶ با شعار «تعالی برای همه» در مرکز شبیه سازی و نوآوری بالینی ایتقان شرکت کرد.
طرح سرطان قطر با هدف ارتقای بیشتر ظرفیت و قابلیت سیستم بهداشتی و پایه گذاری جنبه جدیدی از مراقبت جامع سرطان، از جمله جنبه های روانی و اجتماعی بیماران، در مراسم راه اندازی مورد تاکید قرار گرفت.
این مراسم شامل ارائه ای با عنوان سفر به سوی تعالی برای همه و ارائه ای در مورد فصل‌های برنامه سرطان قطر ۲۰۲۳-۲۰۲۶ بود. علاوه بر این، یک ویدئو در مورد بیماران، کارشناسان، امکانات پزشکی و تیم چند رشته‌ای مربوطه نمایش داده شد. به دنبال آن، نخست وزیر از مرکز شبیه سازی و نوآوری بالینی ایتقان بازدید کرد و در آن‌جا در جریان بخش‌های مختلف پزشکی تخصصی مراقبت از بیماران سرطانی قرار گرفت که به آخرین فناوری‌های پزشکی در خدمات بهداشتی و درمانی مجهز هستند.
وی همچنین از آزمایشگاه‌های مهارت‌های جراحی بازدید کرد و از شبیه‌سازی تصادفات و جراحی‌ها و همچنین تکنیک‌های واقعیت مجازی مرتبط با طرح آموزش پزشکی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دیدن کرد. دکتر حنان محمد الکواری وزیر صحت عامه و تعدادی از مقامات ارشد بخش بهداشت و درمان، نخست وزیر و وزیر امور خارجه را همراهی کردند. دکتر الکواری خطاب به مراسم افتتاحیه این طرح گفت:راه اندازی طرح سرطان قطر در چارچوب تمایل قطر برای ارائه بهترین خدمات بهداشتی پایدار به نسل فعلی و آینده مطابق با رهنمودهای رهبری است. و دستیابی به چشم انداز ملی قطر در سال ۲۰۲۳.مدیر برنامه‌های تشخیص زودهنگام در شرکت مراقبت‌های بهداشتی اولیه، دکتر شیخه ابوشیخا، گفت:طرح سرطان قطر تلاش‌ها را با هدف تشخیص زودهنگام سرطان در قطر افزایش می‌دهد و ابزارهای مهمی را برای کاهش این بیماری از یک سو فراهم  و ارائه می‌کند.  او توضیح داد که برنامه تشخیص زودهنگام سرطان، که در حال حاضر تشخیص زودهنگام سرطان روده و سینه را هدف قرار می دهد، در نظر دارد تشخیص را به سایر سرطان ها مانند سرطان ریه، سرطان دهانه رحم و سرطان تیروئید گسترش دهد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها