از ابتدای سال تاکنون؛

بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس جمع آوری شد



مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: امسال بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس جمع آوری شد.

به گزارش صبح ساحل، «احسان اکبری»، مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: این معتادان پس از جمع آوری ابتدا به سالم سرای شهرداری منتقل می‌شوند.

وی گفت: در این مرکز گروه غربالگری اداره کل بهزیستی هرمزگان متشکل از دکتر، روان شناس و مددکار اجتماعی اطلاعات هویتی و سابقه مصرف مواد مخدر را از معتادان دریافت می‌کنند.

اکبری ادامه داد: معتادان بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای و دارای خانواده حمایتگر مرخص، اما بقیه به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل می‌شوند.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان افزود: امسال ۵۲۶ نفر از ۷۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده در بندرعباس به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل شدند.

اکبری بیان کرد: اکنون در مرکز دولتی ماده ۱۶ هرمزگان به ۸۰۰ مرد و در یک مرکز خصوصی از ماده ۱۵ استان به ۳۰ زن خدمت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت و امکانات مورد نیاز در این مراکز گفت: ظرفیت اسمی مرکز ماده ۱۶ هرمزگان، ۲۳۰ نفر است، اما بعضی از اوقات بیش از ۹۰۰ مددجو پذیرش کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون هزینه تعیین شده برای نگهداری و درمان هر معتاد، روزانه ۴۲ هزار تومان، اما هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات استاندارد حدود ۱۵۰ هزار تومان در روز است.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان ادامه داد: اداره کل بهزیستی هرمزگان حدود ۷ ماه است که هزینه تعیین شده برای نگهداری و درمان معتادان را به ما پرداخت نکرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها