امکان واردات مستقیم کالا از چین، هند و دوبی به قشم در آینده‌ای نزدیک



مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات مستقیم کالا و همچنین صادرات از مبدا و مقصد چین ، هند و دوبی به قشم امکان‌پذیر می‌شود.

       

به گزارش صبح ساحل،  مختار گرشاسبی اظهار داشت: در همین راستا نیز رایزنی‌هایی با شرکت کشیترانی جمهوری اسلامی پیرامون راه اندازی خط دریایی حمل کالای مستقیم از چین و دوبی به بندر کاوه قشم انجام شده و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی افزود: مقرر شده بندر کاوه با توجه به داشتن عمق 21 متری آبخور اسکله، استقرار اپراتور، تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کانتینری به عنوان تکمیل کننده بندر شهید رجایی در حوزه هاب دپوی کالای وارداتی مواد اولیه واحد‌های تولیدی کشور و منطقه آزاد قرار گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات مستقیم کالا و همچنین صادرات از مبدا و مقصد چین ، هند و دوبی به قشم امکان‌پذیر می‌شود.

گرشاسبی بیان داشت: مطابق مذاکرات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، قرار است در فاز اول ورود کشتی های تا 1000 کانتینر در این بندر پهلوگیری داده شوند و پس از تکمیل و توسعه امکانات تخلیه و بارگیری در بندر کاوه قشم از کشتی های 5 الی 10 هزار کانتینری در این بندر استفاده گردد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کلیه شرکت‌های واردکننده مواد اولیه تولیدی و شرکت‌های صادر کننده کالا در کشور می‌توانند کالاهای خود را مستقیم از چین و دبی و هند وارد بندر کاوه قشم نمایند و از مزیت‌ها و مشوق‌های منطقه آزاد در کاهش هزینه ترخیص و معافیت‌های انبارداری و سایر مزیت‌ها بهره مند شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها